دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1397 - 09:57
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش:

ضریب ایمنی گواهینامه‌های پایان تحصیلی افزایش می‌یابد

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش از افزایش ضریب ایمنی و تغییر فیزیکی گواهینامه‌های پایان تحصیلی خبر داد.
کد خبر : 289942

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا بیان کرد: در راستای مصوبه شورای عالی آموزش‌و‌پرورش بنا شده است وزارتخانه برای یکپارچه‌سازی سامانه‌های دانش‌آموزی و افزایش ضریب ایمنی گواهینامه‌های پایان تحصیلی و افزایش ایمنی فیزیکی آن اقدامات لازم را انجام دهد.


وی با بیان اینکه برای افزایش ضریب ایمنی گواهینامه‌های پایان تحصیلی مرکز سنجش وزارت‌ آموزش‌و‌پرورش بررسی‌های لازم و اقدامات کارشناسانه را انجام داده است، افزود: مرکز سنجش وزارت آموزش‌و‌پرورش با مراکزی که اوراق بهادر منتشر می‌کند وارد مذاکره شده تا بتوان مدارکی برای دانش‌آموزان طراحی کرد که دارای حداقل ایمنی باشد.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش یادآور شد: با تدابیر اندیشیده شده ضریب ایمنی گواهینامه‌های پایان تحصیلی به 6 می‌رسید این در حالی است که اکنون گواهینامه‌های صادر شده فاقد ضریب ایمنی است و روی کاغذهای معمولی چاپ می‌شود.


زرافشان با توجه به افزایش ایمنی قیزیکی گواهینامه‌های پایان تحصیلی بیان کرد: قرار شده است گواهینامه‌های روی برگه‌هایی همانند چک پول، شناسنامه و یا پاسپورت چاپ شود. هم‌چنین تصمیم گرفته شده گرافیک گواهینامه‌ها نیز تغییر کند برهمین اساس فراخوانی در پروتال وزارت آموزش‌و‌پرورش منتشر شده و از طراحان و گرافیست‌ها درخواست شده تا ایده‌های خود را ارائه کنند.


وی درباره اینکه با افزایش ضریب ایمنی گواهینامه‌های پایان تحصیلی امکان جعل تا چه میزان کاهش می‌یابد، گفت: در حال حاضر به دلیل عدم وجود ایمنی لازم مدارک تحصیلی جعل می‌شود اما با اجرای تصمیمات فوق این امکان به صفر می‌رسد.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش در خصوص زمان اجرای مصوبات شورای عالی آموزش‌و‌پرورش، بیان کرد: پیشنهادات توسط مرکز سنجش وزارت آموزش‌و‌پرورش به شورای عالی ارائه خواهد شد و در صورت تصویب اجرایی می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب