دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1397 - 15:02
با حضور مسئولان دانشگاهی؛

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد معرفی شد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با حضور جمعی از مسئولان دانشگاهی معرفی شد.
کد خبر : 289771

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، دکتر امیررضا نقش در مراسمی که پیش از ظهر امروز برگزار شد با حضور مسئولان استانی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سرپرست جدید واحد نجف آباد معرفی و از خدمات مهران مجلسی قدردانی شد.


نقش در این مراسم با قدردانی از زحمات دکتر مجلسی در دوران مسئولیت خود در واحد نجف‌آباد گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد جایگاه فعلی خود را مدیون زحمات بی‌دریغ افرادی است که با تمام وجود خود را وقف دانشگاه کرده‌اند.


امیررضا نقش دهه چهارم دانشگاه آزاد اسلامی را دهه تکامل دانست و خاطرنشان کرد: باید تمام توان خود را به کار بگیریم که دانشگاه آزاد اسلامی در پایان دهه چهارم حیات خود به تکامل رسیده باشد و این موضوع با همت تلاش و هم‌افزایی میسر می‌شود.



نقش با بیان تهدیدها و چالش‌های پیش روی دانشگاه افزود: امروز دانشگاه با تهدیدها و چالش‌هایی مواجه است که در دهه‌های اول و دوم مطرح نبوده‌اند. ولی می‌توان با نگاهی جدید و مهندسی مجدد این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و بدون هیچ مشکلی از آنها عبور کرد.


وی وحدت همدلی و یکپارچگی سازمانی را راهبردی اساسی برای عبور از موانع و مشکلات دانست و اظهار کرد: حفظ وحدت و همدلی و یکپارچگی سازمانی نکته بسیار مهمی است که با اتکا به آنها و الطاف خداوند متعال می‌توان هر مشکلی را پشت سرگذاشت. باید تمام تلاشمان را به کار ببندیم تا این وفاق و همدلی در واحد نجف‌آباد نیز بیش از گذشته بروز و ظهور پیدا کند و با عقلانیتی که عین دیانت است با درایت و نگرش جدید به مقصد نهایی برسیم.


سرپرست جدید واحد نجف‌آباد با بیان وجود فضای رقابتی بین دانشگاه ها اظهار کرد:‌ شاید در گذشته این دانشگاه ها بودند که دانشجو را انتخاب می کردند ولی امروز این دانشجو است که دانشگاه را انتخاب می کند. اولین راهبرد من ارتقاء کیفیت و رضایتمندی هرچه بیشتر است. باید به سمتی برویم که دانشجو واحد نجف آباد را حتی به بهترین دانشگاه های دولتی نیز ترجیح دهد. به اعتقاد من هر هزینه ای که در زمینه افزایش رضایت دانشجو انجام می‌شود در واقع سرمایه‌گذاری است.



وی افزود: واحد نجف‌آباد همسو و هماهنگ با مرکز استان و هیات امنای استانی بوده تا با افزایش این هماهنگی بتوانیم جایگاه این دانشگاه را بیش از پیش ارتقا بخشیم.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان هم با قدردانی از زحمات دکتر مجلسی٬‌ واحد نجف‌آباد را به کوه یخ تشبیه کرد و گفت:‌ واحد نجف‌آباد مثل کوه یخی است که فقط بخش کوچکی از خود را به نمایش گذاشته است و بسیاری از استعدادها و توانایی های آن به صورت بالقوه باقی مانده است. دانشگاه و دانشگاهیان ما مستعد بسیاری از راه‌های کشف نشده هستند.



حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری با بیان جایگاه رفیع علمی شهرستان نجف آباد خاطرنشان کرد:‌ این شهرستان هم به لحاظ فکری و هم به لحاظ علمی و فرهنگی در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد و واحد نجف آباد نیز دانشگاهی است که می تواند در همه زمینه ها پیشرو باشد و الحمدلله هم سخت افزار و هم نرم افزار به عنوان نیروی انسانی متخصص فراهم است.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز گفت: وارد مرحله ای شده ایم که مسئولان جامعه برای بررسی و رفع بسیاری از مشکلات حاکم بر جامعه به دانشگاه رجوع می کنند و راهکارهای رفع مشکلات را در دانشگاه‌ها جست‌وجو می‌کنند.


دکتر احمد آذین پرداختن به امور دانش‌بنیان را بسیار مهم ارزیابی و اظهار کرد:‌ امروز عرصه، عرصه دانش‌بنیان است. دانشگاهی موفق است که بتواند علی رغم تلاش برای تربیت دانشجو٬ قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود را در زمینه تبدیل علم به ثروت و تجاری سازی محصولات دانش‌بنیان عملی کند. همگی باید دست در دست هم در این مسیر حرکت کنیم.


آذین دانشجو را امانتی در دستان مسئولان دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که در مورد دانشجوها کم کاری صورت گرفته باید تمام توانمان را به کار بگیریم تا این دغدغه برطرف شود. دانشجو امانتی است در دست مسئولان دانشگاه و باید به خوبی از آن حفظ و حراست شود.



رئیس سابق واحد نجف آباد هم به بیان گوشه ای از عملکرد واحد نجف آباد در مدت مسئولیت خود پرداخت و گفت: آنچه امروز شاهد آن هستیم این است که واحد نجف آباد محکم تراز گذشته به مسیر خود ادامه می دهد و باعث افتخار من است که در گوشه ای از تاریخ پر افتخار این دانشگاه سهم کوچکی داشته باشم.


دکتر مهران مجلسی خاطرنشان کرد:‌ یکدلی٬ هم افزایی و یکپارچگی همه همکاران این واحد واقعا مثال زدنی است و همین یکدلی باعث شد که کارها به بهترین شکل ممکن پیش برود و نام واحد نجف آباد همچون گذشته نامی پرآوازه باشد.


وی افزود: تعامل همه جانبه با استان یکی از دغدغه های همیشگی من بود که سعی کردم تا حد ممکن این تعامل و هماهنگی به وجود بیاید. برای دکتر نقش که فردی متدین، پرتلاش، علمی و متعهد است، آرزوی توفیق و سربلندی دارم.



به گزارش آنا٬ مسئولان دانشگاهی پیش از آغاز این جلسه با حضور در مزار شهید مدافع حرم٬ شهید حججی و قبور شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با این عزیزان تجدید میثاق کردند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته