دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با آنا:

تجربه کم بازیکنان ایران مانع شکست پرتغال شد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: اگر بازیکنان ما تجربه بیشتری داشتند توپ طارمی به گل تبدیل می‌شد.
کد خبر : 289749

ابراهیم قاسم‌پور کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره عملکرد تیم‌ملی ایران در جام جهانی روسیه گفت: به نظرم آن چیزی که ما می‌خواستیم در این جام جهانی به دست آوردیم و نتایجی هم که بازیکنان کسب کردند راضی کننده بود. به هر حال توقعات بالا رفته بود و بازیکنان هم برای اینکه سربلند از این مسابقات بیرون بیایند از دل و جان مایه گذاشتند و انصافا عملکرد خوبی هم داشتند. حریفان ما در جام جهانی خیلی سخت بودند اما با توجه به بضاعت و توانایی که بازیکنان ما‌ داشتند عملکرد آنها را مثبت ارزیابی می کنم.


وی ادامه داد: تیم ملی ما در این رقابت‌ها با حریفان سرسختی روبه رو بود،‌حریفانی که تفاوت ما با آنها چه از نظر ساختار و چه از نظر تکنیک خیلی زیاد است، تیم های اسپانیا و پرتغال بهترین‌های جهان را در اختیار دارند. یکی از تفاوت‌های اصلی ما با آنها این است که این بازیکنان از رده‌های پایه در تورنمنت ها و مسابقات حساس حضور دارند و بعد از آن به تیم ملی کشورمان ورود می کنند از همین روی تجربه کافی دارند. اما متاسفانه بازیکنان ما این شرایط را نداشتند و یک بازیکن 27 ساله به یک باره وارد تیم ملی می شود. ضمن اینکه ما حتی قبل از جام جهانی هم بازی‌های دوستانه زیادی با تیم های مختلف نداشتیم و همین امر باعث شد بود که بازیکنان ما در لحظات حساس نتوانند به خوبی تمرکز کنند. شما ببیند اگر طارمی توپ را وارد دروازه پرتغال می‌کرد برنده این دیدار تیم ما بود و به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود می‌کردیم اما متاسفانه به دلیل تجربه کم آن توپ از دست رفت.در بازی با اسپانیا هم همین اتفاق افتاد و طارمی یک موقعیت گل از دست داد. این صحبت‌ها به هیچ عنوان به این معنی نیست که عملکرد بازیکنان را زیر سوال ببریم. البته همانطور که گفتم روحیه جنگندگی بازیکنان و تلاش بی‌وقفه‌شان برای رسیدن به موفقیت ستودنی است و فوتبال ایران هیچ وقت این روحیه جنگندگی و مبارزه طلبی بازیکنان ایران را فراموش نخواهد کرد.


کارشناس فوتبال کشورمان گفت: البته همانطور که گفتم طارمی و بقیه بازیکنان خیلی خوب کار کردند، شما ببینید رونالدو کسی که فوق ستاره تیم ملی پرتغال است در بازی با ایران پنالتی خراب کرد و بیرانوند با آن پرش خوب پنالتی او را مهار کرد. به طور حتم کسی انتظار نداشت که رونالدو که تاکنون 4 گل در جام جهانی به ثمر رسانده این پنالتی را مقابل ایران خراب کند اما دیدید که این اتفاف افتاد، به هر حال فوتبال غیرقابل پیش بینی و اجتناب ناپذیر است و همین موضوع هم باعث جذابیت این رشته شده است.


قاسم‌پور در مورد عملکرد بازیکنان در این مسابقات گفت: همانطور که گفتم اولین ویژگی تیم ایران در این مسابقات که به وضوح دیده می‌شد این است که ما تجربه‌ کافی نداشتیم. ضمن اینکه با تمام احترامی که برای ملی پوشان قائل هستم اما باید بگوییم که ما اصولی فوتبال بازی نمی کنیم. توپ های ما در خط دفاعی همگی بلند است و ‌خط هافبک ما عملا بیکار است و بیشتر تخریب کننده است، هافبک‌های ما بیشتر دوندگی داشتند تا بازی‌سازی کنند. از طرفی موقعیت برای حمله هم کم داشتیم. همه این‌ها ضعف‌های فوتبال ماست و امیدوارم که این جام‌جهانی باعث شود ما از عدم صعودها درس بگیریم و اگر از رده های پایه فوتبال را اصولی پیش بگیریم مطمئنا در آینده موفق خواهیم بود. این ظلم است که بازیکنان ما برنامه‌ریزی و امکانات کم داشته باشند و حالا از آنها توقع بهترین داشته باشیم.


وی در مورد تاثیرگذارترین بازیکن تیم ملی عنوان کرد: به نظرم بیرانوند، امید ابراهیمی در خط هافبک و همچنین وحید امیری در این سه مسابقه خیلی خوب کار کردند و بیشترین تاثیرگذاری را در تیم ملی داشتند.


قاسم‌پور همچنین در پایان به انتقادهایی که از سردار آزمون شده بود و حتی پاره کردن عکس او قبل از بازی با پرتغال اشاره کرد و گفت: سردار به نظرم در این سه مسابقه طبق وظایفی که کی روش به او داده بود عمل کرد. ضمن اینکه مگر بازیکنی مثل رونالدو در بازی دیشب مقابل ایران چه کاری انجام داد یا مسی در آرژانتین در این مدت در جام جهانی چه کارایی داشته است.وقتی خط هافبک ما تخریب کننده است نباید از سردار انتظار معجزه داشته باشیم او طبق وظایفی که کی روش به او داده بود در زمین بازی می کرد و چندین دفاع کلیدی و موثر تیم‌های حریف را از کار انداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته