دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام جهانی 2018 روسیه؛

برد؛ تنها راه نجات استرالیا/ پرو به دنبال وداع شیرین با جام

تیم‌های استرالیا و پرو در شرایطی رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند که استرالیا نیاز مبرمی به پیروزی برای صعود به دور بعد دارد و پرو نمی‌خواهد بدون امتیاز به کشورش بازگردد.
کد خبر : 289747

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ دومین دیدار گروه C جام جهانی 2018 روسیه در روز پایانی را تیم‌های استرالیا و پرو ساعت 18:30 در ورزشگاه المپیک فیشت شهر سوچی برگزار می کنند. قضاوت این مسابقه بر عهده سرگئی کاراسف روس است.


تقابل نماینده‌های اقیانوسیه و آمریکای جنوبی که اولی به عنوان نماینده آسیا در این تورنمنت حضور پیدار کرده است از جاذبه‌های متفاوتی برخوردار است. استرالیا پس از شکست 2 بر یک برابر فرانسه، مقابل دانمارک به تساوی یک بر یک رسید تا با یک امتیاز به آخرین مسابقه مرحله گروهی وارد شود. پرو اما نتوانست نمایش قابل قبولی ارائه کند و با دو شکست یک بر صفر برابر اروپایی‌ها بدون امتیاز بازی پایانی‌اش را برگزار می کند.


کانگوروها همه تلاش خود را خواهند کرد تا امروز برنده شوند چرا که امیدوارند تا در صورت برتری فرانسه مقابل دانمارک در دیدار همزمان، 4 امتیازی شوند و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به دانمارک از گروه صعود کنند. البته احتمال آنکه استرالیا بتواند برابر پرو برنده شود روی کاغذ خیلی بالا نیست. پرو ثابت کرده که تیم قابل احترامی است، هر چند امتیازی نگرفته است. اینکاها که 25 هزار هوادار به روسیه آورده بودند در هر دو دیداری که انجام دادند نمایش ضعیفی نداشتند اما در رسیدن به گل ناموفق بودند تا تلاش‌شان حاصلی به همراه نداشته باشد و بسیاری آن را غیرقابل قبول بدانند.


استرالیا که به سختی و با برتری در دیدارهای پلی‌آف مقابل سوریه و هندوراس مسافر روسیه شود پس از کنار رفتن ناگهانی پوستکوگلو از هدایت این تیم، با برت فن‌مارویک هلندی که عربستان را به جام جهانی رسانده بود وارد مسابقات شد و بازی هایی که ارائه داد، گویای پیشرفت قابل توجه این تیم بوده است. ساکراس(لقب تیم ملی استرالیا) حالا در شرایطی قرار دارد که اگر بتواند از این گروه صعود کند، برخلاف انتظار همگان است. اگر چه این صعود منوط به شکست دانمارک برابر فرانسه است. در ترکیب استرالیا بازکنانی مانند مایکل یدیناک، دانیل ارزانی، آرون موی، ماسیمو لونگو و تام اگیچ نقاط قوت این تیم هستند که امروز باید بهترین نمایش‌شان را ارائه کنند تا بتوانند برنده زمین را ترک کنند و امیدوار به ناکامی دانمارک باشند. هر چند حریف‌شان هم نمی خواهد جام را با 3 شکست به پایان برساند.


لافرانخا که همچون کانگوروها با پیروزی در دیدار پلی‌‌‌آف مجوز حضور در روسیه را گرفت برابر نیوزلند برنده شد و به 32 تیم جام جهانی اضافه شد. اگر چه استرالیا به صورت کلی بهتر و برتر از نیوزلند است اما نیاز وافر این تیم به 3 امتیاز برابر پرویی که چنین نیاز شدیدی را حس نمی‌کند، می‌تواند به سود نماینده آمریکای جنوبی باشد. در ترکیب پرو پائولو گوئررو، آندره کاریو و جفرسون فارفان می‌توانند جزو گزینه‌هایی باشند که امروز دروازه استرالیا را بازکنند. به طور حتم شاکردان ریکاردو گارکا که خط دفاعی نسبتا خوبی را تشکیل داده‌اند، شانس زیادی برای رسیدن به 3 امتیاز مسابقه دارند و باید دید می‌توانند برابر نماینده‌ اقیانوسیه به امتیاز برسند یا آنکه همچون مصر بدون جام روسیه را ترک خواهند کرد.


آمار و ارقام


* این اولین رو در رویی تیم های ملی فوتبال دو کشور استرالیا و پرو خواهد بود.


* استرالیا در کل 3 بار در جام جهانی برابر تیم های آمریکای جنوبی بازی کرده است که تنها به یک امتیاز رسیده و یک گل به ثمر رسانده است.


* پرو برای اولین بار در مرحله نهایی جام جهانی مقابل یک تیم از اقیانوسیه قرار می گیرد. پیش از این آن ها یک بار در مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی برابر نیوزیلند قرار گرفتند که در مجموع دو بازی رفت و برگشت با دو گل به برتری رسیدند.


* استرالیا در 15 بازی اخیر خود در جام جهانی تنها یک بار موفق شده تا دروازه خود را بسته نگه دارد و در 12 بازی متوالی اخیر، حداقل یک گل دریافت کرده است.


* 3 گل آخر استرالیا در جام جهانی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است.


* پرو در 8 بازی اخیر خود در جام جهانی موفق به کسب پیروزی نشده است (2 مساوی و 6 باخت).


* استرالیا از 5 بازی اخیر خود در جام جهانی 4 بازی را با شکست پشت سر گذاشته است و تساوی این تیم در برابر دانمارک، پایان بخش 4 باخت پیاپی این تیم بود.


* پرو در دو بازی اخیر خود در جام جهانی 27 شوت به سمت دروازه داشته است اما موفق نشده است تا گلی به ثمر برساند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته