دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس داوری در گفت‌وگو با آنا:

رونالدو باید اخراج می‌شد/ حمایت فیفا از بازیکنان و تیم‌های بزرگ

کارشناس داوری گفت: ضربه رونالدو به مرتضی پورعلی گنجی کارت قرمز مستقیم داشت و داور بازی در این صحنه اشتباه کرد.
کد خبر : 289683

محمد فنایی کارشناس داوری در مورد صحنه‌های داوری رخ داده در بازی شب گذشته ایران و پرتغال به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا گفت: «فیفا برای انتخاب داوران دستورالعملی دارد بر این اساس که داور یک بازی را از قاره‌ای جدا انتخاب می‌کند، به عنوان مثال بازی شب گذشته ایران و پرتغال که بین دو تیم از قاره‌های اروپا و آسیا بود داور بازی را از قاره آمریکا انتخاب کرد. «کاسرس» هم مانند قضاوت قبلی که در بازی مصر و روسیه داشت داور قاطعی نبود و در اکثر صحنه‌ها با شک و تردید سوت می‌زد. در بازی مصر و روسیه هم شاهد بودیم که خطایی را بیرون از محوطه جریمه گرفت که با کمک ویدئو چک متوجه اشتباهش شد.»


وی ادامه داد: «در صحنه خطای عزت الهی روی رونالدو که منجر به پنالتی پرتغال شد، خطای بازیکن ما روی بازیکن پرتغال کاملا آشکار بود که این خطا از دید داوران ویدئو چک پنهان نماند. متاسفانه برخی کارشناسان این صحنه را پنالتی اعلام نکردند اما در بحث کارشناسی نباید احساسی صحبت کرد و صحنه‌ای که به وضوح مشخص بود خطا صورت گرفت نباید آن را نادیده گرفت.»


فنایی در خصوص خطای هند مدافع پرتغالی که منجر به این شد که داور یک پنالتی برای ایران اعلام کند افزود: «در مورد خطای هندی که مدافع پرتغالی مرتکب شد در این صحنه هم داور بازی خطایی که کاملا واضح بود را تشخیص نداد و با کمک ویدئوچک تصمیمش را عوض کرد. مدافع پرتغال کاملا با دست باز جلوی حرکت توپ را گرفت و این صحنه هم مانند پنالتی اول کاملا درست بود.»


کارشناس داوری در رابطه با مهمترین صحنه بازی که رونالدو با آرنجش به صورت مرتضی پورعلی گنجی ضربه زد بیان کرد: «طبق قانون فیفا ویدئوچک هیچ وقت برای کارت زرد داور را به کنار زمین نمی‌کشاند و قطعا صحنه‌ای که نیاز به کارت قرمز دارد بازی را متوقف می‌کنند. همانطور که از تصاویر آهسته مشخص بود، رونالدو کاملا از روی عمد ضربه‌ای به صورت مدافع تیم ملی زد که داور باید به صورت مستقیم او را اخراج می کرد.»


وی ادامه داد: «در هر صورت داور بازی تحت تاثیر نام رونالدو قرار گرفت و اگر یک بازیکن معمولی این حرکت را انجام می‌داد قطعا با کارت قرمز داور روبرو می‌شد. برای فیفا مهم است که بازیکنان بزرگ تا لحظه آخر در جام بمانند که بخاطر همین موضوع سعی دارند حمایت‌های پنهانی از تیم‌های بزرگ انجام دهند که با عدالت فیفا همخوانی ندارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته