دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام جهانی 2018 روسیه؛

مجوز صعود دانمارک در دستان فرانسه/ خروس‌ها دراندیشه کسب امتیازات کامل

تیم ملی فرانسه که صعودش به مرحله بعدی جام جهانی را قطعی کرده است با شکست دانمارک صاحب امتیازات کامل مرحله گروهی می‌شود اما حریف نیز برای آنکه حذف نشود، نیازمند حداقل امتیاز این دیدار است.
کد خبر : 289552

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ روز پایانی گروه C جام جهانی 2018 روسیه با انجام دو بازی همزمان ساعت 18:30 دنبال می‌شود. این دیدارها میان تیم‌های فرانسه با دانمارک و استرالیا با پرو است. مهم‌ترین بازی این گروه در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو برگزار خواهد شد و خروس‌ها به دیدار دینامیت دنیش می‌روند.


فرانسه با دو پیروزی خفیف برابر استرالیا و پرو 6 امتیازی شده و در روز آخر برابر حریف هم قاره‌ای‌اش به دنبال حفظ جایگاهش است. دانمارک هم که توانست در روز اول پرو را مغلوب کند در گام دوم برابر کانگوروها به تساوی رسید تا در امتیاز 4 قرار بگیرد و به یک امتیاز برای صعود نیاز داشته باشد. البته به شرطی که استرالیا بتواند پرو را شکست دهد. البته ایج هاریده سرمربی دانمارکی‌ها اعلام کرده که تیمش برای کسب حداکثر امتیاز دیدار با فرانسه به میدان می‌رود و این قابلیت را شاگردانش دارند که به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعدی شوند.


دیدیه دشان سرمربی خروس‌ها حبا حتمی کردن صعود تیمش دیگر فشاری روی دوش خود حس نمی‌کند و در این بازی با آسودگی خاطر بیشتری ترکیب مدنظرش را می‌چیند. او در جام جهانی 1998 فرانسه در ترکیب تیم ملی کشورش بازی می‌کرد و در روز پایانی مرحله گروهی وی و دیگر هم‌تیمی‌هایش موفق شدند دانمارک را شکست دهند و این تیم از دور رقابت‌ها کنار رفت. پس از 20 سال بار دیگر دشان این بار در سمت سرمربی فرانسه‌ای که صعودش مسجل شده با شکست دینامیت دنیش و در صورت برتری استرالیا برابر پرو می‌تواند حریف اروپایی‌اش را حذف کند.


دانمارک در دو بازی گذشته نشان از تیمی باصلابت نداشته است اما نباید فراموش کرد که آنها برای رسیدن به مرحله بعد شرایط لازم را دارند. دینامیت قرمز در دو بازی نخست به خاطر استحکامی که در خط دفاعی داشت موفق به کسب نتیجه شد و در حملات خیلی زهردار نبوده است. ضمن اینکه در دیدار با استرالیا کمی هم چاشنی شانس به مدد این تیم آمد که باعث شد برنده زمین را ترک کند. با این حال هاریده در تلاش است تا بار دیگر بتواند دانمارک را به مرحله حذفی رهنمون کند و البته خودش تبدیل به مربی شود که 3 تیم را به جمع 16 تیم برتر جام جهانی رسانده است.


در بازی امروز ساموئل اومتیتی به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود و احنمالا عادل رامی جای او را در خط دفاعی می‌گیرد. دشان هنوز به دنبال راه‌حلی است که بتواند از آنتوان گریزمان و پل پوگبا بهتر بازی بگیرد. این دو ستاره خروس‌ها در دو بازی قبلی نمایش چشمگیری نداشتند. برخی از کارشناسان تلویزیونی فرانسوی اعلام کرده‌اند در بازی امروز برابر دانمارک به نبیل فکیر که در المپیک لیون خوش درخشیده، به جای گریزمان بازی داده شود تا دشان بتواند در مراحل بعدی گزینه‌های متنوعی را در خط حمله داشته باشد. پنج بازیکن زیر 20 سال در جام جهانی موفق به زدن بیش از یک گل شده‌اند. کیلیان ام‌باپه که برابر پرو اولین گلش را در جام جهانی زد، این فرصت را دارد تا برابر دانمارک و در بازی های بعدی خودش را به رکورد 6 گل زده پله نزدیک‌تر کند.


آمارهای فنی بیانگر آن است که فرانسه شانس بیشتری برای برتری مقابل دانمارک دارد اما نباید فراموش کرد که دشان به مرحله حذفی هم فکر می‌کند و دوست دارد تیمش با امام موجودیتی که دارد در یک شانزدهم نهایی به مصاف رقیب خود برود.


نکات آماری


* فرانسه در 3 بازی قبلی خود مقابل دانمارک در هر دو نیمه پیروز شده است.


* خروس‌ها در 4 بازی قبلی خود در جام جهانی پیروز شده است.


* فرانسه در 6 بازی از 7 بازی قبلی خود مقابل دانمارک پیروز شده است.


* دانمارک در 11 بازی قبلی خود در جام جهانی شکست نخورده است.


* در 5 بازی از 6 بازی قبلی دانمارک در جام جهانی کمتر از 2.5 گل زده شده است.


* خروس‌ها در 4 بازی قبلی خود در جام جهانی با اختلاف 1 گل پیروز شده است.


* فرانسه در 3 بازی قبلی خود مقابل دانمارک حداقل 2 گل زده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته