دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1397 - 13:00
بهروز عطایی در گفت‌وگو با آنا؛

انتظار داشتیم تیم والیبال ایران جزء 8 تیم اول باشد/ عدم شناخت کافی کولاکوویچ نسبت به بازیکنان جوان

کارشناس والیبال گفت: انتظار داشتیم تیم والیبال ایران در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال جزو 8 تیم اول باشد.
کد خبر : 289548

بهروز عطایی کارشناس والیبال در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره عملکرد ایران در لیگ ملت‌های والیبال گفت: اگر بخواهیم لیگ ملت‌های والیبال را با دیگر تورنمنت‌ها مقایسه کنیم، تیم‌ملی این بار هم مثل همیشه در شروع مسابقات عملکرد قابل قبولی نداشت و ما دیدیم در دو هفته ابتدایی تیم دور از حد انتظار ظاهر شد. ضمن اینکه به نظر من اگر ماهیت این مسابقات بها دادن به جوانان بود باید از همان ابتدای مسابقات این کار صورت می‌گرفت و از بازی‌های اول ما از جوانان استفاده می‌کردیم اما دیدیم که در هفته دوم حتی ترکیب تیم همان همیشگی بود و کمتر به بازیکنان جوان میدان داده شد.


وی ادامه داد: استدالال من این است که شاید کولاکوویچ می‌خواسته زمان بیشتری بگذرد تا بازیکنان را بشناسد اما در نهایت در بازی با روسیه و برزیل توفیق اجباری نصیب ملی‌پوشان جوان شد تا توانستند بازی کنند، آن هم به این دلیل که تیم‌ملی در هفته اول و دوم عملکرد خوبی نداشت و فشار بر روی بازیکنان خیلی زیاد بود و باتوجه به شناختی که من از کولاکوویچ دارم ‌و خیلی محافظه‌کارانه‌ عمل می‌کند به نظرم او حتی برای میدان دادن به جوانان برنامه‌ای نریخته بود اما وقتی دید تیم در هفته اول و دوم نتایج خوبی کسب نکرده و فشار زیادی هم بر روی بازیکنان است برای اینکه <ت بار روانی را کم کند دست به تغییر در ترکیب زد. در هر حال تغییرات انجام شد و خدا را شکر بازیکنان جوان هم نتیجه اعتماد کولاکوویچ را دادند و خیلی خوب در این مسابقات ظاهر شدند.


عطایی علاوه بر عملکرد بازیکنان جوان به نقش برخی بازیکنان اشاره کرد و گفت: البته به نظرم علاوه بر اینکه بازیکنان ما خیلی خوب بودند نباید از نقش سعید معروف در این مسابقات غافل شویم. او با ارسال پاس‌های خوب و به کارگیری بازیکنان جوانتر باعث شد که آنها عملکرد قابل قبولی داشته باشند. در واقع معروف به عنوان یک لیدر در زمین مسابقه شرایط را به بهترین شکل پیش برد و همین امر هم باعث شد ما از بازیکنان جوانتر عملکرد خوبی شاهد باشیم. اگر بازیکنان قدیمی ما در زمین نبودند و جای خودشان را به بازیکنان جوان داده بودند ما یک راهنمای خوب در زمین مسابقه داشتیم و از این بابت خیالمان راحت بود. بنابراین خانواده والیبال به هیچ عنوان نباید نقش معروف را ندید بگیرند و به طور حتم اگر او در این مسابقه نبود بازیکنان جوان نمی توانستند به این خوبی ظاهر شوند.


این کارشناس والیبال کشورمان در پاسخ به اینکه جایگاه دهمی برای تیم ایران قابل قبول است، گفت: به طور حتم همه ما دوست داشتیم که جایگاه ایران دهم جدول نباشد و این انتظار هم می رفت وقتی ادعا داریم تیم ایران جزو 8 تیم برتر جهان است در این مسابقات هم حداقل جز 8 تیم اول باشیم نه اینکه در جایگاه دهمی قرار بگیریم. البته امسال تمام تیم ها دست به جوانگرایی زده بودند اما شکل و شمایل آنها با یکدیگر فرق داشت. در هر حال با توجه به بازیکنان جوانی که به اردوی تیم ملی اضافه شدند و در این مسابقه هم همراه ملی پوشان بودند به نظرم تیم ما عملکرد بدی نداشت البته فکر می کنم هنوز کادرفنی شناخت کاملی از بازیکنان جوان ندارد و زمان می برد تا همه آنها را بشناسد اما همه ما منتظر مسابقه قهرمانی جهان هستیم و آنجاست که شاکله اصلی تین مشخص می شود و عیار تیم ملی و بازیکنان شناخته می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته