دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1397 - 15:51
نعمت خلیفه در گفت‌وگو با آنا:

نداشتن ملی پوشان قدیمی، کارمان را در گرنداسلم سخت می‌کند

سرمربی تیم‌ملی تکواندو در خصوص مسابقات گرنداسلم 2018 گفت: برخی از ملی‌پوشان اصلی را در اختیار نداریم، بنابراین کار سخت‌تری نسبت به دور گذشته داریم ولی ما تلاش خود را می‌کنیم و امیدوارم بهترین نتیجه را کسب کنیم.
کد خبر : 289469

نعمت خلیفه سرمربی تیم‌ملی تکواندو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره انتخابش برای رقابت‌های گرنداسلم 2018 گفت: قبل از المپیک 2016 ریو فدراسیون جهانی تکواندو سیستم رنکینگ را اعلام کرد و علاوه بر اینکه شش نفر اول در مسابقات گرندپری مستقیما وارد المپیک می‌شوند، تکواندوکاران از رقابت‌های گرنداسلم هم شانس المپیکی شدن دارند. به این معنی که اگر در مسابقات گرنداسلم تکواندوکار رنکینگ بالایی به دست بیاورد آن وقت می تواند به المپیک راه پیدا کند. با توجه به این افزایش سهمیه المپیک با این قانون مسئولان فدراسیون چند روز پیش با من تماس گرفتند و طی جلسه‌ای که با هم داشتیم قرار بر این شد که مسئولیت تیم‌ملی تکواندو هم در بخش انفرادی و هم تیمی بر عهده من باشد. من هم قبول کردم و از روز گذشته اردوی تیمی خودمان را آغاز کردیم.


وی در مورد زمان برگزاری مسابقات و نحو انتخاب تکواندوکاران گفت: مسابقات گرنداسلم 5 تا 7 مردادماه در کشور چین برگزار می‌شود و باتوجه به وقت محدودی که ما داریم بلافاصله تمرینات را شروع کردیم.از نظر انتخاب تکواندوکار ما با مشکل روبه رو بودیم چرا که با کمبود نیرو مواجه هستیم. در حال حاضر تیم ملی در سه مسابقه مهم باید حضور پیدا کند، تیم اصلی ما باید چندماه دیگر در بازی های آسیایی حضور پیدا کند و الان مدتهاست زیر نظر فریبرز عسگری کار می‌کند. تیم دیگر هم خودشان را برای مسابقات گرندپری آماده می‌کنند و این تیمی هم که مسئولیتش برعهده من است قرار است در گرنداسلم حضور پیدا کند با توجه به این شرایط ما در انتخاب تکواندوکاران کمی دچار مشکل بودیم اما به هر حال ما تلاش خودمان را می کنیم. من بارها گفتم که همه ما سربازان این خاک هستیم و در هر بخشی که فعالیت می‌کنیم باید بهترین باشیم.


خلیفه عنوان کرد: در حال حاضر ملی‌پوشانی که در اختیار داریم و آنها را برای گرنداسلم آماده می‌کنیم از ملی‌پوشان گذشته نیستند و همین کار ما را سخت می‌کند. ضمن اینکه قوانین و مقررات برای این مسابقات هم تغییر کرده به عنوان مثال ما سال گذشته می‌توانستیم 373 کیلوگرم وزن تحویل بدهیم از بین 5 تکواندوکار اصلی و یک ذخیره، اما امسال شرایط فرق کرده و وزن‌ها را کم کردند به این صورت که ما 300 کیلوگرم با 4 ورزشکار و یک ذخیره باید تحویل بدهیم. این شرایط کار را کمی سخت کرده است. یعنی چیزی در حدود 73 کیلوگرم از دور نخست مسابقات تیمی گرنداسلم کم کردند.


سرمربی تیم ملی تکواندو در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به همه این مسائل، سعی می‌کنیم نفراتی را انتخاب کنیم که از تجربه و شرایط خوب آن‌ها استفاده کنیم. البته چون برخی از ملی‌پوشان اصلی نیستند کار سخت‌تری نسبت به دور گذشته داریم ولی ما تلاش خود را می‌کنیم و امیدوارم بهترین نتیجه را کسب کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته