دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1397 - 14:45
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

ارتباط علم و صنعت نباید با بودجه بیت‌المال شکل گیرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نباید هزینه‌های ارتباط علم و صنعت از بیت المال تامین شود، بر افزایش رغبت بخش خصوصی در این امر تاکید کرد.
کد خبر : 289435

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کارن خانلری درباره اجرای طرح‌های کلان تحقیقاتی در دانشگاه‌ها برای بهبود پروژه‌های اقتصادی در کشور، گفت: متصل شدن صنعت و دانشگاه، ارتقای انگیزه تولید علم در دانشگاه‌های کشور را در پی دارد و از همین رو برای اتصال صنعت و دانشگاه باید توجه ویژه به جنبه‌های مادی این امر کرد.


نماینده مردم ارامنه شمال ایران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازمه افزایش رغبت بخش خصوصی برای حضور در صنعت حمایت‌های همه جانبه است تا بخش خصوصی بودجه‌های اقتصادی را صرف کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بکنند و دانشگاه‌ها بتوانند این قسمت را پوشش دهند.


وی ادامه داد: برای ارتباط با صنعت نباید از بیت‌المال هزینه کرد زیرا این امر نمی‌تواند دستاورد مناسبی اقتصادی به همراه داشته باشد و این در حالی است که بودجه‌ها و هزینه‌ها از طرف صنعت می‌بایست تامین ‌شود و منابع مالی آن را نباید دانشگاه‌ها و وزارت علوم تامین کنند.


خانلری افزود: طرح‌های صنعتی و پژوهشی می‌بایست توسط دانشگاه‌های کشور طرح و توسط بخش‌های صنعتی اجرایی شود و این امر رابطه دوطرفه است و از همین رو تولیدکنندگان صنعتی بسیاری از کشورها، بخش مهمی از تحقیقاتشان را با مراکز صنعتی عجین می‌کنند و این امر در چرخه اقتصادی و تولید علم در راستای صنعت بسیار کاربردی تلقی می‌شود.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هزینه‌های امور تحقیقاتی و پژوهشی از بیت‌المال تامین نشود، یادآور شد: متصل شدن صنعت و دانشگاه انگیزه تولید علم را در دانشگاه‌ها افزایش می‌دهد.


انتهای پیام/

برچسب ها: کارن خانلری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته