دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام جهانی 2018 روسیه؛

مصر - عربستان؛ آخرین تلاش حذف‌شدگان برای کسب امتیاز

تیم‌های ملی مصر و عربستان در حالی رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند که هر دو تیم برای رسیدن به تنها پیروزی ممکن، تمام تلاش‌شان را خواهند کرد.
کد خبر : 289383

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ همزمان با دیدار تیم‌های روسیه و اروگوئه که برای ایستادن در صدر جدول گروه A جام جهانی 2018 به مصاف یکدیگر می‌روند، دو تیم مصر و عربستان هم برای اعاده حیثیت و ایستادن در رده سوم گروه‌شان با یکئدیگر مواجه می شوند. دیداری که ساعت 18:30 به وقت ایران در ورزشگاه ولگوگراد برگزار می شود.


عربستان که فعل و انفعالات زیادی را را راه رسیدن به جام جهانی پشت‌سر گذرانده بود و ابتدا با ادگاردو بائوسا آرژانتینی کارش را شروع کرده بود و در ادامه توانسته بود جواز صعود را با برتفن‌مارویک هلندی بگیرد، نهایتاً با سپردن سکان هدایت تیمش به خوان آنتونیو پیزی مربی موفق آرژانتینی به دنبال نتایج آبرومندانه‌ای بود اما در روز نخست شکست سنگین 5 بر صفر را مقابل میزان مسابقات متحمل شد و در دومین بازی هم برابر اروگوئه یک بر صفر مغلوب شد تا در روز آخر به دنبال آن باشد که با کسب امتیاز برابر مصر یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های این تورنمنت معرفی نشود.


پیزی سرمربی عربستان در کنفرانس خبری پیش از مسابقه گفت: «ما تاکتیک جدید امتحان کردیم، بازیکنان جدیدی را در ترکیب ما دیدیم و این تجربه برای ما در آینده خیلی مهم خواهد بود. الان ما برای جام آسیا تمرکز می کنیم و من 100در صد مطمئنم که در 6 ما آینده ما پیشرفت خواهیم کرد. ما حدفمان پیروزی در جام خواهد بود.»


در سمت دیگر زمین مصر که به نظر می‌آمد با محمد صلاح بتواند در این دوره از رقابت‌ها شگفتی‌آفرین باشد، در آستانه بازی‌ها با مصدومیت فوق‌ستاره‌اش مواجه شد و او را در بازی اول برابر اروگوئه نداشت تا در لحظات پایانی مسابقه دروازه‌اش باز شود و بدون امتیاز به دیدار روسیه برود. فراعنه در دومین بازی صلاح را در اختیار داشتند اما این بازیکن آمادگی 100 درصدی نداشت و با اشتباهاتی که مدافعان این تیم مرتکب شدند، تک گل صلاح به داد این تیم نرسید تا شکست 3 بر یک را تجربه کنند. حالا مصری‌ها در تلاش هستند تا در مسابقه امروز با توجه به آنکه با تساوی هم سومی‌شان محرز است، از شکاف‌های تیم عربستان که برای نیاز به پیروزی به آن دچار می‌شود، استفاده کنند تا با 3 امتیاز به کشورشان بازگردند.


مصری‌ها پیش از این تنها یک بار با عربستان دیدار داشته‌اند که در جریان جام کنفدراسیون‌های 1999 بود و در پایان شکست سنگین 5 بر یک را متحمل شدند. بدون تردید هواداران فوتبال مصر از ملی‌پوشان کشورشان این خواسته را دارند که برای آنکه انتقام آن شکست هم گرفته شود در این مسابقه برابر شاهین‌های سبز برنده شوند. اگر چه در سال 2005 فراعنه در دیداری دوستانه توانست یک بر صفر از سد عربستان بگذرد. در دیدار امروز تایسر ال جاسم که در جریان بازی با اروگوئه مصدوم شد به میدان نخواهد رفت. به رغم اختلافاتی که محمد صلاح با سران فوتبال مصر دارد به احتمال بسیار زیاد او بازی می کند تا بتواند علاوه بر آنکه تعداد گل‌های زده‌اش را در جام جهانی افزایش دهد، به پیروزی فراعنه کمک کند تا محبوبیت بیشتری نزد هواداران فوتبال کشورش پیدا کند و جای خالی‌اش در دیدار اول برابر اروگوئه بیشتر حس شود.


هکتورکوپر سرمربی مصر که نتوانست به اهدافش در این جام برسد نیز در نشست خبری قبل از مسابقه در خصوص حذف تیمش گفت: «من ناراحت نمی شوم چون فکر نمی کنم که تیم ما بد بازی کرد. ما از کاری که انجام داده ایم، راضی هستیم اما به هر حال خوشحال نیستم که جام جهانی را ترک می کنیم. ما در بازی با روسیه اشتباهات کوچکی انجام دادیم اما در بازی آینده هم سبک بازی‌مان تغییر نخواهد یافت. ما باید جام جهانی را با پیروزی تمام کنیم. این برای رتبه جدول تاثیری ندارد اما برای ما خیلی مهم است چون اولین پیروزی مصر در ادوار جام جهانی خواهد بود.»


آمار و ارقام


* عربستان هنوز موفق به گلزنی در این جام جهانی نشده است.


* تیم مصر با گلزنی محمد صلاح از روی نقطه پنالتی یک گل در این جام زده است.


*عربستان سعودی در 12 بازی اخیر در جام جهانی برنده نبوده است.


* چهار بازی اخیرش در جام جهانی را موفق به گلزنی هم نبوده است.


*بعد از پیوستن مهاجم مصری لیورپول یعنی محمد صلاح به این تیم باشگاهی او موفق شده است در 57 بازی ملی و باشگاهی 49 گل به ثمر برساند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته