دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1397 - 16:51
معاون فرهنگی قوه قضاییه مطرح کرد؛

نقش رسانه‌های غیررسمی در گرانی‌های اخیر/ احیای حقوق عامه تنها وظیفه قوه‌قضاییه نیست

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: بخشی از موج گرانی‌های اخیر محصول اقدامات رسانه‌های غیررسمی بوده و با این فضا اعتماد عمومی از بین می‌رود.
کد خبر : 289228

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام هادی صادقی ظهر امروز در اولین همایش نقش دستگاه قضایی و رسانه در احیای حقوق عامه که در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ابعاد احیاء حقوق عامه به خوبی تبیین نشده در حالی که این امر به عنوان دومین وظیفه دستگاه قضایی محسوب می‌شود و باید نقش دستگاه قضا در این موضوع مورد توجه و بررسی قرار گیرد؛ البته امکان اجرای تمام مصادیق حقوق عامه تنها توسط دستگاه قضایی وجود ندارد بلکه باید دستگاه‌های اجرایی دیگر مشارکت لازم را داشته باشند.


وی پیگیری حقوق عامه را تنها منحصر به دادستان نداست و گفت: در برخی موارد جرم انگاری صورت نگرفته اما به سبب تجمیع مشکلات و خسارات جدی، ورود دادستانی ضرورت پیدا می‌کند.


صادقی اضافه کرد: برای نمونه در موضوع دلالی ارز و سکه، چون جرم انگاری انجام نشده، دادستانی نمی‌تواند ورودی داشته باشد اما اگر این اقدام منجر به برهم زدن نظم و امنیت جامعه شود و حقوق عامه اثرگذار باشد، دادستانی باید وارد عمل شود.


وی در ادامه به موضوع نقش رسانه‌ها در پیگیری حقوق عامه اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها در جهان امروز بسیار سرنوشت‌ساز و اثرگذار هستند و انواع تئوری‌ها در زمینه نقش رسانه‌ها وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.


صادقی بیان کرد: رسانه‌ها آفرینش‌گر بوده و یک جهان مجازی درست می‌کنند در حالی که اصحاب رسانه باید تابع قوانین بوده و واقعیت‌ها را گزارش کنند.


معاون فرهنگی قوه‌قضاییه نقش رسانه‌ها در تامین امنیت روانی جامعه را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: تامین امنیت مهمترین مصداق حقوق عامه محسوب می‌شود و رسانه‌ها در زمینه تامین امنیت روانی جامعه قدرتمند می‌شود.


صادقی افزود: بخشی از موج گرانی‌های اخیر محصول اقدامات رسانه‌های غیررسمی بوده و با این فضا اعتماد عمومی از بین می‌رود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته