دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل خبرگزاری آنا:

سر موضوع نفوذ با کسی تعارف نداریم/ «آنا» بستری برای معرفی استادان متعهد خواهد شد

مدیر عامل خبرگزاری‌ آنا گفت: از این پس، این خبرگزاری قطعاً محل و بستری برای معرفی و حضور استادان متعهد دانشگاه‌ها و همچنین دانشجویان انقلابی و ولایی خواهد بود تا به مرجع اخبار علمی و دانشگاهی کشور و منطقه تبدیل شود.
کد خبر : 289184

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، «حسن کربلایی» مدیر عامل خبرگزاری‌ آنا گفت: اگر قدری دقیق‌تر و هوشیارانه‌تر به اطرافمان نگاه کنیم خواهیم دید که در طلیعه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب عظیم و باشکوه اسلامی ایران، جبهه رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن از همه ظرفیت‌های خود در راستای تزریق ایستایی و سکون در بدنه جریان متعهد و دلسوز رسانه‌ای کشور استفاده می‌‌کند و برای رسیدن به اهدافش از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند. بنابر این بر ما به عنوان سربازان عرصه رسانه اعم از سایبر و مکتوب فرض واجب است آنچه در توان داریم به کار گیریم و نگذاریم دشمن به مقاصد شوم خود دست یابد.


وی افزود: نکته‌ای که به نظر می‌رسد و بیانش واجب و لازم است نگاه به وضعیت رسانه‌ای کشور در حوزه‌های مختلف است. در شرایطی که ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی مورد هجمه ناجوانمردانه و هدفمند دشمنان قسم‌خورده انقلاب قرار گرفته است این دغدغه به مراتب نسبت به گذشته پررنگ‌تر است. امروز رسانه‌های کشور نیازمند حضور مخلصانه و جهادی قلم به‌دستان متعهد و متخصص است چرا که دشمن از رسانه به عنوان ابزاری قوی برای ضربه زدن به جوامع انقلابی و آزادی‌خواه از جمله ایران اسلامی نهایت سوءاستفاده را کرده و می‌کند.


کربلایی با تاکید بر اینکه باید برای حفظ ارزش‌ها و ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی همه به ویژه اهالی رسانه با تمام وجود به میدان بیایند گفت: به نظر می‌رسد برای رساندن پیام انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان، ساخت، استمرار و تثبیت الگو واره‌های رسانه‌ای در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دغدغه‌ای مهم و مبنایی محسوب می‌شود و به همین منظور ما باید با رسانه‌های انقلابی، همسو عمل کنیم چنانکه رسانه‌های دشمن این گونه عمل می‌کنند.


مدیر عامل خبرگزاری «آنا» در این زمینه افزود: برای رسیدن به این مهم به فضل الهی و همکاری همه همکاران کوشا، عزیز و صادق، «آنا» از این پس، قطعاً محل و بستری برای معرفی و حضور استادان متعهد دانشگاه‌ها و همچنین دانشجویان انقلابی و ولایی خواهد بود تا به مرجع اخبار علمی و دانشگاهی کشور و منطقه تبدیل شود.


وی افزود: با این فرض خواهیم دید که «آنا» در آینده از یک سو تریبونی خواهد بود برای افرادی که دغدغه انقلاب، اسلام و مردم را دارند تا حرف‌ها و مسائلشان را بیان کنند و از طرفی دیگر بلندگویی خواهد بود برای رساندن حرف‌ها و درددل‌های مردم به گوش مسئولان! ضمن اینکه فراموش نخواهیم کرد که در این اثنا خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول 40 سال گذشته را به بهترین وجه به اطّلاع مردم عزیز و سرفراز ایران اسلامی برسانیم.


کربلایی در ادامه به تعبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر قرار گرفتن کشور در یک پیچ تاریخی، اشاره کرد و گفت: اگر قدری هوشمندانه به این فرمایش رهبری معظم انقلاب نگاه کنیم در خواهیم یافت که همین عبارت است که بار تعهد جریان رسانه‌ای حامی انقلاب را در عصر کنونی دوصدچندان می‌سازد لذا حرکت موثر، قدرتمند و حرفه‌ای آغاز شده در خانواده بزرگ رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی در همین راستا قابل تحلیل است. حرکتی که استمرار آن، تعهد و تخصص خبرنگاران و تحلیلگران فعال انقلابی را می‌طلبد. تحقق این رسالت عظیم، مرهون چینش ابزارها و مولفه‌های اخلاق حرفه‌ای و سواد رسانه‌ای در کنار یکدیگر است.
مدیرعامل خبرگزاری «آنا» گفت: ما نماینده افکار عمومی و قشر فرهنگی و علمی جامعه هستیم پس باید دیده‌بانان خوبی باشیم بنابر این محور همدلی ما در «آنا» اسلام، انقلاب، ولایت و ایران عزیز خواهد بود به همین خاطر تبیین موضوعاتی چون "مخاطب‌محور" و "مسئله‌محور" دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، در گرو تحقق نوعی جهاد رسانه‌ای فراگیر می‌باشد. جهادی که کجروی و توقفی در آن متصور نخواهد بود. پس بر آن هستیم تا در این مسیر پرتلاطم بار دیگر با یکدیگر هم‌پیمان شویم تا نگذاریم دشمن در لوای شعارهای زیبا و عامه‌پسند در حوزه رسانه لطمه‌ای به انقلاب، نظام و مردم ما بزند.


کربلایی همچنین به مسائل روز جامعه اشاره کرد و گفت: همکاران و اهالی «آنا» باید با دقت و تیزبینی توطئه‌های دشمنان قداره‌بند به ویژه آمریکای جنایتکار را رصد کرده و افشای جریان نفاق و نفوذ را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و با ارائه کارهای حرفه‌ای و پرمغز بدون هرگونه مصلحت‌سنجی برای حفظ منافع مردم و نظام حضوری پرنشاط در حوزه‌های کاری خود داشته باشند.


وی افزود: قطعا در «آنا» ما در پی جناح سیاسی و خط و ربط خاصی نخواهیم بود. آنچه ما در پی آن خواهیم بود کمک به رشد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد جامعه‌ای بر اساس ارزش‌های والای اسلامی و الهی خواهد بود و برای رسیدن به این مقصود با یک برنامه‌ریزی دقیق بر پایه استانداردهای علمی به زودی با وفاق، همدلی و تعهد برخاسته از اعماق وجود یکایک همکارانمان فصل تازه‌ای در «آنا» شروع خواهد شد. ملاک همکاری ما هم اعتقاد و التزام به قانون اساسی و ولایت فقیه خواهد بود. در همین راستا افشای نفوذ فرهنگی قطعا یکی از برنامه‌های جدی و در دستور کار «آنا» خواهد بود.
مدیر عامل خبرگزاری «آنا» با تاکید بر اینکه بنده در «آنا» به عنوان خدمتگزاری بسیجی منویات رهبری معظم انقلاب را در حوزه رسانه عملیاتی خواهم کرد و آن چیزی نیست جز مخابره اخبار خوب، مفید و امیدبخش گفت: «آنا» باید به جایگاه شایسته و بایسته خود با توجه به اینکه متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است یعنی مرجعیت رسانه‌ای برسد.
کربلایی گفت: شک ندارم با لطف خدا و همکاری همکاران پرتلاش و صادقم در خبرگزاری با انتشار اخبار، تحلیل‌ها، گزارش‌ها و مطالب صحیح و درست در راستای منافع نظام، انقلاب و مردم در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های دانشگاهی و علمی به زودی «آنا» به این مهم یعنی به جایگاه مرجعیت رسانه‌ای دست خواهد یافت.
مدیر عامل خبرگزاری «آنا» در ادامه با تاکید بر اینکه به لطف خدا «آنا» به زودی در ردیف خبرگزاری‌های دارای مخاطب کلان قرار خواهد گرفت گفت: متاسفانه در کشور، برخی از رسانه‌هایی که با انقلاب و مردم همسو نیستند، دارای اتاق فکر مشترک‌اند اما رسانه‌های انقلابی و مردمی دارای این اتاق فکر مشترک نیستند. ما در «آنا» با رسانه‌های انقلابی همگام خواهیم شد و تلاش می‌کنیم به این وسیله بلوک رسانه‌های انقلابی تقویت شود.
وی تاکید کرد: همان طور که عرض شد؛ یک وظیفه ما رصد و منعکس کردن اخبار دانشگاه آزاد و در مجموع اخبار علمی است، اما ما در کنار این وظیفه و نیز انعکاس اخبار معمول در هر زمینه‌ای که قطعاً بر تولید خبر استوار است و نه صرفاً بازتاب فعالیت خبری روابط عمومی‌ها؛ کار دیگری نیز می‌کنیم و آن افشای پشت صحنه فرهنگ و هنر کشور است. همه می‌دانیم که رهبر معظم انقلاب به موضوع فرهنگ حساسیت ویژه‌ای دارند پس ما نه تنها فرهنگ بلکه از نفوذ فرهنگی با حساسیت سخن خواهیم گفت.
کربلایی تاکید کرد: در مجموع موضوع تبیین نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دغدغه بزرگ ماست و در این زمینه با هیچ جریانی و هیچ مقامی تعارف نداریم.
مدیرعامل خبرگزاری «آنا» در خاتمه ضمن تشکر از حسن اعتماد مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در سپردن مسئولیت سرپرستی خبرگزاری «آنا» به اینجانب گفت: قطعاً به عنوان سربازی بسیجی و پا به رکاب در کنار همکارانم در اجرایی کردن دستورالعمل‌های صادره و موارد مد نظر با به کارگیری نیروهای متخصص و کاربلد و صد البته ولایتمدار و ارزشی لحظه‌ای درنگ نخواهم کرد.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته