دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1397 - 17:23

ثبت ۷۴۶۳ خبر و شکایت در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت در خرداد ماه

رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی این سامانه برای دریافت و رسیدگی به اخبار و شکایات مردمی در حوزه بهداشت، گفت: در خرداد ماه، ۷۴۶۳ خبر و شکایت در سامانه بهداشت ۱۹۰ ثبت شد که تاکنون به ۹۶ درصد این اخبار و شکایات رسیدگی شده است.
کد خبر : 289162

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، محراب آقازاده با اعلام این خبر، افزود: بیشترین شکایت‌ها از حوزه تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و مشهد (۱۲ درصد)، ایران (۱۰ درصد) و شیراز و اصفهان(۸ درصد) بوده است.


وی تصریح کرد: شکایت از اماکن مسکونی دارای فعالیت غیر مجاز و غیر بهداشتی با ۱۸درصد، نانوایی ۱۰ درصد و بقالی و سوپرمارکت ۸ درصد، در صدر اخبار این سامانه قرار گرفتند.


رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت همچنین ادامه داد: عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد ۱۱ درصد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر و دفع غیر بهداشتی فاضلاب با ۶ درصد و وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی ۵ درصد اخبار سامانه را به خود اختصاص دادند.


آقازاده در خصوص اقدامات انجام شده برای اخبار و شکایت‌های ثبت شده در سامانه بهداشت ۱۹ اظهار کرد: اقدامات قانونی معمول در زمینه این شکایت‌ها منجر به صدور اخطارهای بحرانی و غیر بحرانی به میزان ۲۲ درصد شد که با توجه به این اخطارها، ۱۷ درصد از اماکن و مراکز نسبت به رفع نواقص اعلام شده توسط کارشناسان بهداشت اقدام کردند و مابقی نیز در حال پیگیری هستند.


وی با بیان اینکه ۷۳ درصد از تماس گیرندگان با سامانه بهداشت ۱۹۰ مرد و ۲۷ درصد زن بودند، گفت: میزان رضایتمندی مردمی از این سامانه، ۹۴ درصد است که این میزان از نظرسنجی ۳۵ درصد از کل اخبار سامانه در ماه خرداد حاصل شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته