دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1397 - 16:14
دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان خبر داد؛

آغاز تمرینات زهرا نعمتی برای حضور در جاکارتا

زهرا نعمتی تنها نماینده ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا در رشته ریکرو است و تمرینات وی در حال حاضر زیر نظر فدراسیون جانبازان و معلولین پیگیری می‌شود.
کد خبر : 289143

به گزارش گروه ورزشی‌خبرگزاری آنا،‌ کمیته ملی المپیک به منظور حضور در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی به فدراسیون تیروکمان مجوز داده است تا 13 ورزشکار را به جاکارتا اعزام کند که از این تعداد 8 سهمیه در بخش کامپوند، 5 سهمیه در بهش ریکرو اختصاص داده شده است.البته سهمیه‌های کامپوند به ۴ ورزشکار در هر یک از بخش مردان و زنان اختصاص داده شده است. مجموع 5 سهمیه ریکرو هم شامل 4 ورزشکار در بخش مردان و یک ورزشکار در بخش بانوان است.


فدراسیون تیراندازی با کمان البته خیلی تلاش کرد تا سهمیه ریکرو در بخش بانوان را افزایش دهد اما در نهایت موفق به این کار نشد و کمیته ملی المپیک با این موضوع موافقت نکرد و در نهایت تصمیم بر آن شد که تنها یک ورزشکار در بخش ریکرو به جاکارتا اعزام شود. رکوردگیری از ورزشکاران تیر و کمان در بخش ریکرو گرفته شد و زهرا نعمتی که قبل از انتخابات فدراسیون به شدت از شرایط فدراسیون تیراندازی با کمان گلایه کرده بود در جلساتی که با شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان داشت تصمیم به بازگشت گرفت و در رکوردگیری‌ها شرکت کرد؛ او توانست در 16 رکوردگیری که از ملی پوشان گرفته شد امتیاز اول را کسب کند و جواز حضور به جاکارتا را به دست بیاورد.


رضا کیارستمی دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره برنامه‌های زهرا نعمتی و شرایط آمادگی اش برای حضور در جاکارتا برعهده کدام فدراسیون است، گفت: نعمتی بعد از اینکه با شعبانی بهار جلسه گذاشت و حمایت‌های فدراسیون تیراندازی با کمان را دید تصمیم گرفت در اردوهای تیم‌ملی و رکوردگیری‌ها شرکت کند از همین روی در 16 رکوردگیری حاضر شد و امتیازات خوبی هم به دست آورد و توانست جواز حضور در جاکارتا را به دست بیاورد.


وی در رابطه با تمرینات زهرا نعمتی گفت: طبق توافقاتی که صورت گرفته نعمتی فعلا با فدراسیون جانبازان و معلولین تمرین می‌کند اما مربیان ما تمرینات او را زیر نظر دارند و بعد در موردش نظر می دهند که آیا همچنان با فدراسیون جانبازان کار کند یا زیر نظر فدراسیون ما باشد. در هر حال طبق تصمیماتی که اتخاذ شده نعمتی با هر فدراسیونی که کار کند باید زیر نظر فدراسیون دیگر باشد.


کیارستمی در پاسخ به اینکع نعمتی چه زمانی با کمانداران تمرین می کند، گفت: هنوز توافقات صورت نگرفته. فعلا همانطور که گفتم نعمتی با فدراسیون جانبازان و معلولان تمرین می‌کند و هر زمانی که مربی ما وضعیت را بررسی کند و صلاح بداند با کمانداران تمرین خواهد کرد.


دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان در مورد اینکه شانس مدال آوری در جاکارتا چقدر است، گفت: ما باید طبق واقعیت انتظار کسب مدال داشته باشیم. کامپوند ما شانس مدال‌آوری دارد و ما می‌توانیم از عنوان قهرمانی خود در سال‌های گذشته دفاع کنیم اما در رشته ریکرو و به خصوص در بخش بانوان حریفان خیلی قدرتمند هستند و مدعیان این بخش کشورهای آسیایی و به خصوص کره‌ای‌ها هستند بنابراین ما شانس کمی داریم اما به هر روی در تلاشیم که بهترین عملکرد را داشته باشیم و مقدمات اردوها برای ورزشکاران فراهم کنیم. ما الان طبق برنامه‌ریزی‌هایی که داریم قرار است تیم ریکرو به چین تایپه اعزام شود و بازی‌های تدارکاتی داشته باشند. تیم کامپوند هم قرار است هم به چین تایپه و هم به آلمان اعزام شود تا بتواند با حریفان خود قبل از بازی‌های آسیایی مسابقه بدهد و به آمادگی برسد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته