دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1397 - 12:20
فراهانی در واکنش به ایراد فرمانداری به یک مصوبه شورای شهر:

نحوه برخورد فرمانداری با موضوع تملک خانه ایراندخت درودی درست نیست

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر نسبت به ایراد فرمانداری تهران در خصوص مجوز واگذاری حق بهره‌برداری قطعه زمین برای احداث موزه به ایراندخت درودی، نقاش برجسته کشور اعتراض کرد.
کد خبر : 289106

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجید فراهانی، در جلسه علنی شورای شهر تهران، گفت: بر اساس آمار، حدود ۱۳۰۰ ملک متعلق به شهرداری تهران در دست اشخاص حقیقی و حقوقی است و باید بخشی از آنان بازگردد اما سازمان املاک هنوز در کش و قوس بازگشت آنان است که کمتر از 100 تا از این املاک بازگشته است.


وی اضافه کرد: ما برای جلوگیری از این روند، در ابتدای شورای پنجم مشخص کردیم که اگر شهرداری تهران بخواهد املاکی را در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی بگذارد باید مورد تصویب شورا قرار بگیرد.


فراهانی تاکید کرد: برای اولین بار و پس از مدت‌ها این بحث در کمیسیون‌ها مورد بررسی و همچنین در صحن علنی مورد بحث قرار گرفت و در پایان، تعلق ملک به خانم ایراندخت درودی تصویب شد.


وی با اشاره به اعتراض فرمانداری تصریح کرد: حال فرمانداری محترم، ۱۳۰۰ ملکی که در گذشته به راحتی واگذار شده را نادیده می‌گیرد؛ اما مصوبه شورا که برای حفظ منفعت عمومی است را اینگونه برخورد می‌کند. من نسبت به این نحوه برخورد فرمانداری تهران اعتراض دارم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته