دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1397 - 08:33
ابراهیم جوادی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

سایه تعلیق همچنان بر سر کشتی ایران/ خواب خرگوشی مسئولان در برابر گوش شکسته‌ها

عضو شورای فنی کشتی ایران گفت: کمیته بین المللی المپیک با لابی گری‌های رژیم صهیونیستی و همفکری روس‌ها فقط منتظرند که کشتی‌گیران ما مقابل اسرائیلی‌ها به میدان نروند تا ما را محروم و تعلیق کنند.
کد خبر : 289083

ابراهیم جوادی پیشکسوت کشتی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره شرایط کشتی ایران و نگرانی‌ها بابت تعلیق این رشته از سوی کمیته بین المللی المپیک گفت: متاسفانه سایه تعلیق همچنان بر سر کشتی ایران است و با شرایطی که الان داریم این موضوع هیچ زمانی از ما دور نمی‌شود. امسال کشتی‌گیران ایران باید در مسابقات مختلف شرکت کند که‌ در بیشتر این رقابت‌ها نماینده رژیم اشغالگر قدس هم هست و احتمال اینکه قرعه ما دوباره با یک حریف اسرائیلی بخورد خیلی زیاد است.‌ در شرایط فعلی هم که کشتی ما دارد حساسیت‌ها بر روی آن بالا رفته و از طرفی صهیونیست‌ها هم در کمیته بین‌المللی المپیک لابی‌های زیادی کردند و حتی روس‌ها هم به آنها کمک می کنند که به ما ضربه بزنند.


وی گفت: طبیعی است که با این شرایط همه ما نگران هستیم که تعلیق باز هم به کشتی نزدیک‌تر شود. اگر این بار هم اتفاقی بیافتد دیگر کشتی محروم نمی شود بلکه کل ورزش ایران ممکن است دچار مشکل شود. متاسفانه با این شرایط کسی از مسئولان هم توجه نمی‌کنند و همه فکر و ذکرشان فوتبال شده است. در صورتی که همین کشتی است که در میادین المپیک و آسیا ایران را بارها سربلند ‌کرده و باعث ارتقای رده بندی ایران شده است. اما توجهی که باید به این رشته شود خیلی کم و ناچیز است.


ابراهیمی با انتقاد از عملکرد مسئولان در رابطه با پاداش کشتی‌گیران و سایر رشته‌ها عنوان کرد: من به هیچ عنوان قصد بی‌احترامی به فوتبال را ندارم و می‌دانم که همه بازیکنان فوتبال در تلاش هستند تا بهترین عملکرد را داشته باشند و دل مردم ایران را شاد کنند اما شما ببینید برای یک بازی ایران مقابل مراکش که گل به خودی هم بود چه کارهایی که انجام ندادند. وزیر ورزش و جوانان یک روز سفر خود را به تعویق انداخت تا به بازیکنان پاداش دهد اما در مقابل کشتی‌گیران چندسال افتخارآفرینی کردند و در همه میادین هم موفق بودند اما بعد از این همه مدت هنوز پاداش خودشان را نگرفتند.‌تمامی این مسائل روی ورزشکار تاثیر می‌گذارد و او را بی‌انگیزه می کند. کشتی رشته سخت و طاقت فرسایی است و اگر این مسائل تشویقی و مالی هم نباشد دیگر انگیزه‌ای برای کار کردن نمی‌ماند.


عضو شورای فنی کشتی آزاد عنوان کرد: ببینید کشتی‌گیر یک سال زمان می‌گذارد و همه مجموعه کار می‌کنند تا در میادین بین‌المللی او برای ایران افتخارآفرینی کند.‌ اما به یک باره این کشتی‌گیر قرعه‌اش به اسرائیل می‌خورد و نمی تواند کشتی بگیرد. نه ما و نه مجموعه فدراسیون کشتی هیچ کدام موافق این نیستیم که کشتی‌گیر مقابل رژیم اشغالگر قدس به میدان برود چرا که همانطور که سال‌ها این موضوع خط قرمز‌ نظام ما بوده الان هم ‌هست و فدراسیون هم تابع آن است.‌ ما به هیچ عنوان موافق تغییر نیستیم اما همه خواسته ما این است که دیپلماسی به کار گرفته شود که کشتی کمترین آسیب را ببیند. کمیته بین المللی المپیک با لابی گری‌های اسرائیلی‌ها و همفکری روس‌ها فقط منتظرند که کشتی‌گیران ما مقابل اسرائیلی‌ها به میدان نروند تا ما را محروم و تعلیق کنند. متاسفانه در این شرایط چاقو زیر گلوی کشتی ایران است اما آقایان به فکر نیستند و توجهی نمی‌کنند. من نمی‌دانم قرار است تا کی این خواب خرگوشی مسئولان ادامه پیدا کند و چه زمانی به خودشان بیایند. اما امیدوارم زمانی دست به کار شوند که کار از کار نگذشته باشد و نه تنها کشتی بلکه ورزش ایران تعلیق نشود.


جوادی در پایان با بیان اینکه متاسفانه کشتی همیشه مورد بی‌توجهی مسئولان بوده و هست؛ عنوان کرد: نه تنها در رابطه با بحث تعلیق بلکه در دیگر مسائل از جمله مسائل مالی به کشتی بها داده نمی‌شود. ما همین امسال با کاهش بودجه مواجه بودیم و همین شرایط باعث شد برخی از مسابقات را حذف کنیم و در آنها شرکت نکنیم. روز گذشته در جلسه‌ای که داشتیم، قرار بود کشتی‌گیران را به مسابقات پبشکسوتان اعزام کنیم اما وقتی دیدیم هزینه ها با این وضعیت اقتصادی به شدت بالا رفته و کشتی‌گیر باید 17 میلیون هزینه کند تصمیم گرفتیم به این مسابقات اعزام نشوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته