دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1397 - 11:30
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

ارتباط علمی و پژوهشی میان صنعت و دانشگاه اقتصاد پویا را رقم می‌زند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت نیازمند اراده جدی است، گفت: ارتباط علمی و پژوهشی میان صنعت و دانشگاه اقتصاد پویا را رقم می‌زند.
کد خبر : 289073

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خانه ملت، محمد قمی درباره اجرای طرح‌های پژوهشی کلان در دانشگاه‌ها برای اتصال صنعت و دانشگاه، گفت: چند سالی است که بحث پیوند صنعت ودانشگاه مطرح شده و ایجاد پارک‌های علم وفناوری در دانشگاه‌ها مدنظر قرار گرفته و برنامه‌های خاصی در وزارت علوم،تحقیقات و فناوری برای اختراعات و اکتشافات در جریان است.


دانشجویان و اساتید کشور گام‌های محکمی برای اتصال صنعت به دانشگاه‌ها برداشته‌اند


نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشجویان ایرانی ظرفیت تولید علم را به بهترین شکل ممکن را دارند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بحث خودکفایی در تولید داخلی و توسعه علمی را مطرح کردند و دانشگاه، دانشجویان و اساتید کشور گام‌های محکمی برای اتصال صنعت به دانشگاه‌ها برداشته‌اند اما برای رسیدن به شرایط مطلوب بسیار فاصله داریم.


ارتباط علمی و پژوهشی میان صنعت و دانشگاه باید با جدیت فعال شود


قمی با بیان اینکه مابین صنعت و دانشگاه می‌بایست ارتباط جدی برقرار شود، تصریح کرد: ارتباط علمی و پژوهشی میان صنعت و دانشگاه باید با جدیت فعال شود تا بتوان اقتصاد پویا را رقم زد؛ بنابراین باید در این راستا برنامه‌ریزی علمی مد نظر قرار گیرد.


وی ادامه داد: از دانشگاه‌ها توقع و انتظار وجود دارد که بیشتر در زمینه پژوهش فعالیت کنند و با عنایت به این مسئله بودجه‌های پژوهشی نیز افزایش یابد تا با تمرکز بر عرصه پژوهش، ارتقای علمی و کیفی در نتیجه موفقیت‌های اقتصادی، اجتماعی کشور رقم زده شود.


افزایش بودجه پژوهشی دانشگاهی راهکاری برای رسیدن به خودکفایی


این نماینده مجلس تصریح کرد: بخشی از بودجه‌ پژوهشی در بودجه سالانه تعریف می‌شود و باید بخشی را نیز از کارخانجات و ... تامین کرد تا اعتبارات پژوهشی دانشگاه افزایش یابد و این درحالی است که تزریق اعتبار به حوزه پژوهش موجب می‌شود که اختراعات گسترده شود؛ بنابراین افزایش بودجه پژوهشی دانشگاهی می‌تواند ما را در زمینه خودکفایی یاری رساند.


نماینده مردم پاکدشت در مجلس افزود: پژوهش‌های دانشجویی می‌توانند در کارآفرینی در حیطه صنعتگران بسیار حائز اهمیت باشد و این در حالی است که این امر ما را در کمیت تولید نیز یاری می‌رساند.


وی تصریح کرد: در هر کشوری دانشگاه‌ها در شکل‌گیری فرهنگ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نقش دارند زیرا دانشجو جوان، فعال و بانشاط است و می‌تواند منشاء اثر مثبت در توسعه کشور باشد.


افزایش کیفیت تولیدات داخلی با اتصال صنعت و دانشگاه


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت نیازمند اراده جدی است، یادآورشد: افزایش کیفیت تولیدات داخلی با اتصال صنعت و دانشگاه امکان پذیراست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته