دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1397 - 10:17

آغاز توزیع کارت ورود به جلسه کنکور از امروز/ راه‌اندازی سامانه ثبت تخلف کنکور 97

دسترسی به کارت کنکور گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه از طریق سایت سازمان سنجش از بعدازظهر امروز فراهم می‌شود و داوطلبان تا روز چهارشنبه 6 تیر فرصت دارند که کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.
کد خبر : 289053

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر دریافت چاپ کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی خود بر حسب مورد نسبت به دریافت چاپ کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم خود نیز اقدام کنند.


اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تاریخ و نحوه چاپ کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای مربوط و سایر اطلاعات دیگر امروز یکشنبه ۲۷ خرداد جاری بر روی سایت این سازمان قرار گرفته است.


آزمون سراسری سال ۹۷ در صبح و بعد از ظهر روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه جاری در ۳۷۵ شهرستان و ۴۷۹ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.


سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای دیگر از سامانه دریافت گزارش‌های تخلف در حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری ۹۷ در سایت سازمان سنجش خبر داد.


داوطلب می‌توان در این سامانه تخلفات احتمالی را به تفکیک استان‌ها و نوع حوزه «آموزش و پرورش»، «دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی»، «دانشگاه آزاد اسلامی» مشخص کند.


تخلف احتمالی شامل جایگزینی داوطلب، تبانی با عوامل آزمون، دست‌کاری پاسخنامه، عکس‌برداری از سوالات و ارسال از طریق شبکه های اجتماعی، سوء‌‌‌‌‌‌‌‌‌استفاده از حضور بستگان درجه یک به عنوان عامل اجرایی، تخلف نگریستن از پاسخنامه داوطلبان مجاور، مبادله اطلاعات با سایر داوطلبان، استفاده از یادداشت تقلب، استفاده از تجهیزات الکترونیکی و ارتباطی نظیر ساعت مچی هوشمند، موبایل، دستبندهای الکترونیکی، هندزفری و نظایر آن، باز بودن بسته سئوال قبل از تحویل به داوطلب، سایر موارد است.


داوطلب می‌تواند شرح تخلف رخ داده را در این سامانه درج کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب