دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام جهانی 2018 روسیه؛

ادامه شگفتی‌ آفرینی سامورایی‌های آبی یا شیرهای ترانگا

تیم‌های ملی ژاپن و سنگال، شگفتی‌سازان جام جهانی 2018 امروز مقابل یکدیگر به میدان می‌روند.
کد خبر : 288951

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ تیم‌های شگفتی‌ساز روز نخست گروه H ساعت 19:30 امروز در ورزشگاه اکاترینبورگ آرنا شهر اکاترینبورگ به مصاف یکدیگر می‌روند. ژاپن و سنگال که هر دو 3 امتیازی هستند برای رسیدن به 3 امتیاز دوم باید در این مسابقه برنده شوند تا در یکقدمی صعود قرار بگیرند.


ژاپن در دیدار اول خود به مصاف کلمبیا رقت. اشتباه نابخشودنی سانچز مدافع نماینده آمریکای جنوبی در محوطه جریمه علاوه بر اخراج او، ضربه پنالتی به آبی پوشان آسیا داد و اگر چه در ادامه تیم 10 نفره کلمبیا بازی را به تساوی کشاند اما در ادامه بار دیگر سامورایی‌های به گل رسیدند تا مالک 3 امتیاز مسابقه شوند. سنگال اما دست به کار بزرگتری زد. شیرهای ترانگا در مصاف با عقاب‌های لهستانی موفق به کسب پیروزی دو بر یک شدند تا این تیم آماده اروپایی بازنده زمین مسابقه را ترک کند و حالا می‌توان گفت دو تیمی که به نظر می‌رسد بدون امتیاز به مصاف همدیگر می‌روند با حدکثر اندوخته روز نخست دیدار دوم‌شان را برگزار می کند.


سنگال با هدایت آلیو سیسه قصد دارد تا در دومین حضورش در جام جهانی بار دیگر به جمع 8 تیم برتر رقابت‌ها راه پیدا کند. آنها برابر لهستان فراتر از انتظار ظاهر شدند و حالا که سطح توفعات را بالا برده‌اند، انتظار می‌رود تا در مصاف با ژاپن هم موفق به کسب 3 امتیاز شوند. ستاره این تیم سادیو مانه است که در نوک خط حمله شیرها قرار دارد. اگر چه در دیدار با نماینده اروپا ثابت شد که سنگال در تمامی خطوط بازیکنان جنگنده و آماده ای دارد که می توانند برابر همه حریفان موفق باشند و همه را تحت‌الشعاع نمایش خود قرار دهند. کالیدو کولیبالی، آلفرد اندیایه، بادو اندیایه، شیخ اندویه، دیافرا ساخو و ام بایه نیانگ نفراتی هستند که ثابت کرده‌اند در شرایط مساعدی هستند و سرمربی تیم‌شان می تواند با اتکا به آنها نتایج بسیار خوبی را بگیرد. با توجه به حذف مصر، مراکش و تونس و اینکه نیجریه هم در صورت تساوی برابر آرژانتین می‌تواند در جام باقی بماند، امید قاره سیاه در حال حاضر به سنگال است. باید دید این تیم می تواند برابر ژاپن نیز همان تیم برتر روز اول مسابقات باشد.


سامورایی‌های آبی که با هدایت آکیرا نیشینو در گام اول موفق شدند، برای آنکه ثابت کنند کم نوسان هستند و برتری برابر کلمبیا اتفاقی نبوده است به دنبال غلبه بر سنگال سخت‌کوش خواهند بود. پیروزی در این مسابقه می‌تواند ژاپن را به مرحله یک هشتم نهایی بفرستد. شاگردان نیشینو که برای صعود به جام جهانی صلابت ایران را نداشتند حالا می توانند با شکست سنگال اولین تیم آسیایی باشند که تقریبا صعودشان به مرحله نهایی را قطعی کرده است و با این کار بهترین تیم قاره کهن شوند. کیسوکه هوندا، یوتو ناگاتومو، شینجی اوکازاکی و ماکوتو هاسبه که سومین جام جهانی‌شان را پشت‌سر می گذارند در بازی اول مقابل کلمبیا نشان دادند که حرف‌های زیادی را به همراه بازیکنان جوان و جویای نام تیم‌شان دارند که بدون تردید امروز هم مقابل سنگال حریف از پیش باخته‌ای نخواهند بود. ژاپنی ها قصد دارند تا برای دومین بار به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند و برای رسیدن به این هدف‌شان همه زورشان را می‌شنند تا برابر سنگال بازنده نباشند.


نکات آماری


* دو تیم پیش از این با یکدیگر دیداری نداشته‌اند.


* سنگال در 4 بازی قبلی خود در جام جهانی پیروز شده است.


* سنگال در 8 بازی از 9 بازی قبلی خود در جام جهانی حداقل 2 گل زده است.


* ژاپن در 9 بازی از 10 بازی قبلی خود در جام جهانی شکست نخورده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته