دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1397 - 04:01
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

فروش حواله‌ دلار تک نرخی با قیمت 6000 تومان در بازار آزاد/ دولت نظارت نمی‌کند

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: بعضی دریافت کنندگان ارز دولتی که ارز را حتی با قیمت 3800 تومان دریافت کرده‌اند، حواله اولیه را بدون اینکه به کالا تبدیل شود به قیمت 6000 تومان در بازار فروخته‌اند.
کد خبر : 288946

محمد حسن‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره مشکلات بوجود آمده پیرامون ارز دولتی که در اختیار وارد کنندگان قرار می‌گیرد و نظارتی بر عملکرد آنان در هزینه کرد این ارز نیست، اظهار کرد: اعتراض‌های مجلس به وضعیت ارز و نظارت نکردن دولت بر بازار از سوی دولت شنیده نمی‌شود.


وی با تاکید بر اینکه دولت به اخطارهای مجلس درباره بازار آشفته ارز توجهی ندارد، تصریح کرد: توقع داریم دولت لااقل به آیین‌نامه‌ها و قوانین داخلی خودش تعصب داشته باشد. معاون اول خودش دستور داد دلار تک نرخی 4200 تومان را در اختیار وارد کنندگان قرار دهند؛‌ بنابراین خودشان باید نظارت کنند که این پول‌ها در کجا هزینه می‌شود. مجلس که نمی‌داند جهانگیری دلارها را به چه کسانی داده، بانک مرکزی خبر دارد و موظف به نظارت بر هزینه کرده است و باید پیگیری کند که این پول‌ها در کجا خرج می‌شود؟


این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره برخی اخبار مبنی بر فروش ارز دولتی در بازار آزاد، تاکید کرد: برخی می‌گویند کالایی که با ارز 4200 تومان دولتی وارد می‌شود در بازار به قیمت ارز آزاد فروخته می‌شود به همین دلیل ارز 4200 تومان آقای جهانگیری گره‌ای از کار مردم باز نکرده است. اما ما می‌گوییم بخش بسیاری از این ارزها حتی به کالا هم تبدیل نمی‌شود.


حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: برخی دریافت کنندگان ارز دولتی که حتی بعضی ارز را با قیمت 3800 تومان دریافت کرده‌اند، حواله اولیه را بدون اینکه به کالا تبدیل شود به قیمت 6000 تومان در بازار فروخته‌اند و این مسأله خطرناکی است.


نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نظارت‌های بی‌نتیجه نمایندگان مجلس را خسته کرده است، گفت: وقتی دولت نمی‌خواهد کار کند مجلس چکار می‌تواند انجام دهد. یا باید طرح عدم کفایت به رئیس جمهور را پیگیری کنیم، یا اینکه رئیس دولت زیر مجموعه خودش را تغییر دهد.


حسن‌نژاد خطاب به تیم اقتصادی دولت و نمایندگان مجلس گفت: مراقب باشیم که صدای استخوان‌های مردم زیر فشارهای اقتصادی درآمده است و ما باید از این صدا بیدار شویم.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته