دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام جهانی 2018 روسیه؛

پاناما قربانی صعود انگلیس/ شاگردان ساوت‌گیت به دنبال صدرنشینی

تیم ملی انگلیس برای آنکه صعودش به مرحله حذفی را قطعی کند باید پاناما را قربانی خواسته‌های درون زمینش کند.
کد خبر : 288943

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ تیم‌های انگلیس و پاناما دومین دیدار خود در چارچوب جام جهانی 2018 روسیه در گروه G را در ورزشگاه نیژنی نووگورود ساعت 16:30 برگزار خواهند کرد.


سه شیرها مسابقات را با پیروزی آغاز کرده‌اند و امروز هم به دنبال برتری برابر حریف آمریکای مرکزی‌شان هستند. شاگردان گرت ساوت‌گیت موفق شدند تونس را به سختی و با درخشش هری کین از پیش رو بردارند تا در برابر پاناما با این هدف بازی کنند که صدرجدول را از بلژیک پس بگیرند. البته انتقادات به نحوه بازی تیم ملی انگلیس در بازی نخست کم نبود. آنها مقابل تونس در بسیاری از فرصت‌هایی که به دست می‌آوردند، کاملا دستپاچه عمل می‌کردند و یکی یکی موقعیت‌ها هدر می‌رفت. این شیوه بازی شباهت زیادی به بازی‌های پیشین سه‌شیرها داشت. آنها پس از آنکه در سال 1966 قهرمان جام جهانی شدند، دیگر در رسیدن به این عنوان ناتوان بوده‌اند و همواره این انتقاد به انگلیس شده است که تیم‌هایش در تورنمنت‌های معتبر به خصوص جام جهانی فاقد شخصیت لازم برای قهرمانی است.


تیم گرت ساوت‌گیت با میانگین سنی 25.9 یکی از جوان‌ترین تیم‌های جام بیست و یکم است و در رده سوم قرار دارد. جوان بودن این تیم موجب شده تا بسیاری معتقد باشند کمبود تجربه بار دیگر باعث می‌شود تا انگلیس نتواند به جام قهرمانی برسد. این درحالی است که حامیان ساوت‌گیت در نظرات خود اعلام کرده‌اند او توانایی آن را دارد تا انگلیس را در میان تیم‌های برتر جام قرار دهد. بدون تردید نمایش امروز برابر پاناما می‌تواند گویای توانمندی‌های سه‌شیرها باشد. نمایش درخشان برابر این نماینده کونکاکاف می‌تواند هواداران انگلیس را به ادامه جام امیدوار کند.


در کسب موفقیت تیم ساوت‌گیت در بازی امروز بازیکنانی چون هری کین، دانیل استوریج،‌ اشلی یانگ، مارکوس راشفورد،‌ رحیم استرلینگ، کیل واکر و جسی لینگارد می‌توانند موثر باشند. آنها که همگی در لیگ برتر جزیره بازی می کنند برای آنکه ثابت کند در بهترین لیگ جهان حضور دارند، تمایش برتری را ارائه خواهند کرد تا تیم‌شان بتواند با پیروزی در این مسابقه در روز پایانی برای صدرنشینی به مصاف بلژیک برود. آنها در تمامی آمارهای فنی برتر از حریف امروزشان هستند و اگر بتوانند با ایجاد شکاف در خط دفاعی این تیم هر چه زودتر به گل برسند، احتمال برتری پرگل‌شان نیز غیرممکن نیست. منتقدان انتظار دارند گرت ساوت‌گیت در عرصه مربیگری، پنالتی هدر رفته منجر به حذف انگلیس طلایی یورو 96 را جبران کند و حداقل برای اولین بار از همان زمان، تیم را به نیمه‌نهایی یک تورنمنت بزرگ برساند! او برای رسیدن به این هدف، یکی از مستعدترین انگلیس‌های موجود را در اختیار دارد.


پاناما که اولین حضورش در جام جهانی را تجربه می کند در دیدار اول برابر بلژیک شکست سنگینی را پذیرفتند. البته آنها در نیمه نخست موفق به مهار خط حمله بلژیکی‌ها شدند اما پس از آنکه در نیمه دوم مقاومت‌شان شکسته شد، شکست 3 بر صفر را تجربه کردند. توفان قرمز در دیدار امروز نیاز به 3 امتیاز مسابقه دارند و اگر به دنبال تساوی باشند، با توجه به 6 امتیازی شدن بلژیک، شانس بسیار کمی برای بقا در جام جهانی دارد. آنها که یکی از مسن‌ترین تیم‌های این تورنمنت هستند، برای آنکه بتوانند در جام بمانند چاره‌ای جز برتری برابر انگلیس را ندارند. بدون شک اگر آنها تسلیم هجوم‌های خط حمله انگلیس نشوند، در ضد حملات توانایی آن را دارند تا به گل برسند. ژایمی پندو، فیلیپه بلوی، بلاس پرز و رومن تورس با تجربه در کنار بازیکنان جوان و با استعدادی مانند میگل کامارگو، مایکل موریو و ریکارو آویلا این قابلیت را دارند تا به تیم ملی کشورشان کمک کنند تا مقابل انگلیس پاناما را بازنده نبینیم.


نکات آماری


* این اولین رویارویی دو تیم است.


* انگلیس در 5 بازی قبلی خود در جام جهانی پیروز شده است.


* در 4 بازی قبلی پاناما در جام جهانی بیش از 2.5 گل زده شده است.


* انگلیس در 4 بازی قبلی خود در جام جهانی با اختلاف 1 گل پیروز شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته