دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام جهانی 2018 روسیه؛

سوئد در اندیشه حذف زودهنگام آلمان/ نقشه‌های لوو برای حیات مانشافت‌ها

تیم ملی آلمان برای آنکه وداعی زودهنگام با جام جهانی نداشته باشد برابر سوئد تنها به دنبال کسب 3 امتیاز خواهد بود.
کد خبر : 288865

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ تیم ملی آلمان که در اولین دیدار خود در جام جهانی مغلوب مکزیک شد امشب به مصاف تیم ملی سوئدی خواهد رفت که در گام نخست توانست از سد کره‌جنوبی عبور کند و حالا اندوخته‌ای 3 امتیازی دارد. این مسابقه که ساعت 22:30 به وقت ایران امشب در ورزشگاه المپیک فیشت شهر سوچی برگزار می‌شود تا حدود زیادی تکلیف تیم‌های صعود کننده از گروه F را مشخص می‌کند.


مانشافت‌ها برخلاف انتظار همگان شروع خوبی در جام جهانی 2018 روسیه نداشتند و برابر مکزیک مغلوب شدند تا صعودشان به مرحله بعد به اما و اگر بیفتد. با توجه به اینکه احتمال شکست کره‌جنوبی برابر مکزیک در بازی امروز وجود دارد و سوئد هم با اندوخته 3 امتیازی به دیدار با آلمان می‌‌‌آید، احتمال آن وجود دارد که مدافع عنوان قهرمانی و یکی از 3 گزینه اصلی فتح جام در همان دور اول رقابت‌ها از گردونه مسابقات حذف شود. سوئد در مرحله انتخابی قاره اروپا توانست پس از فرانسه و بالاتر از هلند به مر حله پلی‌‌آف وارد شود و در این مرحله دست به کار بزرگتری زد و ایتالیا قهرمان 4 دوره جام جهانی را حذف کرد. وایکینگ‌های زرد در 180 دقیقه دیدارهای رفت و برگشت برابر ایتالیا دروزاه‌شان گشوده نشد و در دیدار با کره‌جنوبی اجازه نزدیک شدن به محوطه جریمه‌شان را از حریف آسیایی گرفتند. آبی‌طلایی‌ها در دیدارهای اخیر خود در یک سال گذشته به خوبی از دروازه‌شان محافظت کردند و بدون شک در بازی امشب برابر آلمان هم با اندیشه 100 درصد دفاعی بازی خواهند کرد و چشم به ضد حملات خواهند داشت. اندوخته 3 امتیازی حاصل از دیدار با کره‌جنوبی و اینکه آلمان نیاز وافری به تمام امتیازات مسابقه دارد، این تیم را به بازی کاملا بسته تشویق خواهد کرد چرا که کسب امتیاز برای سوئد می‌تواند متضمن حضور این تیم در مرحله حذفی باشد.


یواخیم لوو سرمربی ژرمن‌ها که توانسته تیمش را سال گذشته قهرمان جام کنفدراسیون‌ها کند، بدون شک در بازی امشب اندیشه متفاوتی برای فتح دروازه حریف خواهد داشت. او پلن‌های مختلفی دارد و از بازیکنانش خواسته تا از آنها به شیوه‌های گوناگون استفاده کند تا دروازه سوئد باز شود. مارکو رویس،‌ توماس مولر، تیمو ورنر، یوهان دراکسلر، مسعود اوزیل، ایلکای گوندوگان و تونی کروس نفراتی هستند که می‌توانند حلال مسائل تاکتیکی ژرمن‌ها در مصاف با سوئد باشند. لوو به خوبی می داند که عدم پیروزی در دیدار امشب به منزله حذف از جام می‌تواند تلقی شود چرا که سوئد توانایی کسب امتیاز از مکزیک را در روز پایانی دارد. او دوست ندارد فاجعه‌ای نابخشودنی را رقم بزند و تیمی که آماده بود پنجمین قهرمانی در جام جهانی را جشن بگیرد را با ساک‌های بسته در پایان مرحله مقدماتی به خانه ببرد.


یانه اندرسون سرمربی سوئد با گرفتن مجوز صعود از گروه F باعث می‌شود تا جایگاه ویژه‌ای در تیم ملی کشورش پیدا کند. رمز صعود هم گرفتن امتیاز از آلمان است. اگر چه کاری بسیار دشوار به حساب می‌آید. اندرسون توانسته تیمی کاملا متحد را آماده کند و بدون زلاتان ابراهیمویچ کارهای بزرگی را انجام دهد. سازمان دفاعی تیم او مثال‌زدنی است و به نظر می‌رسد آنها بتوانند برابر آلمان هم به خوبی مقاومت کنند. شاید عاملی که مانع موففیت سوئد برابر آلمان شود، اتفاقات غیرمترقبه‌ای است که در ورزش فوتبال به وقوع پیوستن آنها همواره وجود داشته است. عامل دیگری که امکان دارد جلوی موفقیت سوئد را بگیرد، خود اندرسون است. او اگر نتوانسته باشد به شاگردانش بیاموزد که چگونه زهر حملات آلمان را بگیرند، بدون تردید بازنده مصاف با مانشافت‌ها خواهد بود. تیمی که از انگیزه بالایی برای برنده شدن بهره می‌برد. سوئد در تمامی آمارها غیر از گل خورده و کلین‌شیت ضعیف‌تر از آلمان است.


نکات آماری


* این دو تیم 36 بار به مصاف هم رفتند که سهم آلمان 15 برد و سهم سوئد نیز 13 پیروزی بوده است.


* ژرمن‌ها از سال 1998 به بعد تنها در یک تورنمنت توانسته‌اند در دیدار دوم به پیروزی برسد.


* در 6 دیدار قبلی دو تیم برابر هم، هیچ گاه سوئد پیروز بازی نبوده است.


* دو دیدار اخیر دو تیم برابر هم 16 گل داشته است!


* از 6 دیدار اخیر دو تیم برابر هم تنها یک دیدار بدون گل بوده است.


* در 6 بازی اخیر دو تیم برابر هم 24 گل زده شده است که سهم آلمان 16 و سهم سوئد 8 گل بوده است.


* در 6 دیدار اخیر دو تیم برابر هم 14 کارت زرد از جیب داور بیرون آمده است که سهم آلمان 8 و سهم بازیکنان سوئد 6 کارت زرد بوده است (سوئد یک کارت قرمز نیز داشته است.)


* آلمان در 11 بازی آخر خود مقابل سوئد شکست نخورده است (6 برد و 5 مساوی.)


* از سال 1958 به بعد، آلمان هیچ وقت دو بازی متوالی را در جام جهانی نباخته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته