دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1394 - 15:11

منصوری‌آرانی: بازگشایی سفارت انگلیس در تهران در اولویت وزارت امور خارجه این کشور قرار دارد/ ایران بهشتی برای سرمایه‌گذاران اروپایی است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلستان با بیان اینکه «بازگشایی سفارت انگلیس در تهران در اولویت کاری وزارت امور خارجه این کشور قرار دارد»، گفت: انگلیسی‌ها بیشتر از فرانسوی‌ها و آلمان‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند و تنها مشکل آنها نبود سفارتخانه است.
کد خبر : 28886

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلستان عصر پنج‌شنبه 25 تیرماه و دو روز پس از امضای توافق‌نامه هسته‌ای تماسی تلفنی با تهران داشت. دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی، آخرین وضع بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور را مورد بررسی قرار دادند و ابراز امیدواری کردند که وزارتخارجه‌های دو کشور بتوانند اقدامات خود را در این زمینه به انجام برسانند.


عباسعلی منصوری‌آرانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره بهبود روابط خارجی دو کشور، اظهار کرد: آقای کامرون در یک تماس تلفنی با آقای روحانی سعی کرد درباره توسعه روابط گفت‌وگو کند و بدیهی است برای هرگونه توسعه روابط بین کشورها، سفارتخانه نقش مهمی دارند.


وی ادامه داد: به نظر بنده بازگشایی سفارت انگلیس در تهران در اولویت کاری وزارت امور خارجه این کشور است و آنها به دنبال مقدمات این کار هستند؛ پیش‌بینی ما هم این بود که بعد از امضای توافق‌نامه این روند سرعت یابد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره سفر «زیگمار گابریل" معاون صدراعظم آلمان که اداره وزارت انرژی و اقتصاد این کشور را برعهده دارد، نیز گفت: ایران یک ظرفیت بالقوه و فوق‌العاده قوی در خاورمیانه و حتی در سطح جهان است، از این‌رو ایران یک بازار بسیار خوب برای 15 کشور همسایه و کشورهای اروپایی به حساب می‌آید.


نماینده مردم کاشان در مجلس ادامه داد: امکان تولید و صادرات در ایران این علاقه‌مندی را برای کشورهای دارای سرمایه به وجود می‌آورد که ایران را به عنوان یک بهشت سرمایه‌گذاری قلمداد کنند و برای سفر به این کشور شتاب داشته باشند.


رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس همچنین درباره علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران انگلیسی برای ورود به بازار ایران نیز اظهار کرد: به نظر بنده انگلیسی‌ها بیشتر از فرانسوی‌ها و آلمان‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند و تنها مشکل آنها سفارتخانه است.


منصوری‌آرانی همچنین درباره تقویت روابط پارلمانی ایران و انگلیس پس از اجرای توافق‌نامه هسته‌ای گفت: انتخابات پارلمان انگلیس به تازگی در این کشور برگزار شد و منتظریم تا گروه دوستی جدید مجلس انگلیس تشکیل شود تا مواضع آنها را بسنجیم و بعد تصمیم‌گیری کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته