دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ستار همدانی در گفت‌و‌گو با آنا:

تیم ایران می تواند‌ مقابل پرتغال آبرومندانه بازی کند/ سیستم دفاعی بهترین شیوه کی‌روش

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: تیم پرتغال هم به اندازه اسپانیا قدرتمند است و نباید آن را دست کم بگیریم؛ البته ما می توانیم مقابل این تیم آبرومندانه بازی کنیم.
کد خبر : 288792

ستار همدانی کارشناس فوتبال ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره بازی ایران مقابل اسپانیا گفت: به نظرم تیم ایران در بازی مقابل اسپانیا عملکرد قابل قبولی داشت،‌ به هر حال اسپانیا قهرمانی جهان و یورو را در کارنامه خود دارد و هر بازیکن این تیم یک ستاره محسوب می‌شود. از همین روی به لحاظ ساختاری و فنی در دنیا جایگاه ویژه‌ای قرار دارد؛ خوشبختانه بازیکنان ما هم در این بازی خوب درخشیدند.‌ ما دو نیمه متفاوت مقابل اسپانیا از بازیکنان تیم ملی دیدیم.‌ در نیمه اول همه هدف بازیکنان این بود که فشار تیم اسپانیا را کنترل کنند که البته به خوبی هم این کار را انجام دادند. اسپانیا هم از آن طرف تمام هدفش این بود که زودتر به گل برسد تا راحت‌تر بازی کند اما خوشبختانه بازیکنان ما جلوی آن را گرفتند.


وی ادامه داد: در نیمه دوم متاسفانه ما در بدترین موقعیت گل خوردیم. اما بعد از همان گل بازیکنان خودشان را رها کردند و با شجاعت مقابل اسپانیا بازی کردند و حملات خوبی هم داشتند و حتی دیدید که به گل هم رسیدیم.‌حالا کاری به درست و غلط بودن آن گل نداریم اما عملکرد بازیکنان و گلی که به اسپانیا زدیم نشان داد ما توانایی مقابل تیم‌های بزرگ را داریم و در بازی با پرتغال ما قطعا بهتر از این بازی خواهیم کرد.‌خدا را شکر بازیکنان ما در قله فوتبال که جام جهانی است بسیار خوب درخشیدند و دستاورد این بازی‌ها در نهایت به این جا ختم شد که دنیا تیم ایران را قابل احترام می‌داند و بازیکنان این تیم برای بازی قابل قبول مقابل بزرگان دنیا از دل و جان مایه می‌گذارند.


همدانی به بازی بعدی ایران مقابل پرتغال و شانس صعود از این مرحله عنوان کرد: بازی با پرتغال بازی سخت و حساسی است. اما خدا را شکر با توجه به بازی که مقابل اسپانیا داشتیم اعتماد به نفس بازیکنان بالا رفته و مقابل پرتغال بهتر از این بازی خواهیم کرد. این تیم هم به اندازه اسپانیا قدرتمند است و نباید آن را دست کم بگیریم.ما می توانیم مقابل پرتغال آبرومندانه بازی کنیم. البته من بارها گفتم مقابل اسپانیا و پرتغال ما نباید از تیم ملی خیلی توقع داشته باشیم‌. اگر ما 50 بار دیگر هم در جام جهانی مقابل اسپانیا و پرتغال به میدان برویم 49 بار امکان صعود نداریم و تنها یک بار این اتفاق می‌افتاد. امیدوارم در این دوره آن یک بار برای تیم ملی اتفاق بیافتد و ما بتوانیم صعود کنیم.


این کارشناس فوتبال کشورمان عنوان کرد: حضور ما در جام‌جهانی نشان داد فوتبال ما مستلزم یک سری ساختارها و برنامه‌ریزی‌هاست و اگر قرار باشد رشد کند باید مواد اولیه را برای آن فراهم شود. به نظر من باید از این حضور در جام جهانی استفاده کنیم و سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی در فوتبال را به نحو احسن انجام دهیم تا بتواند در میادین بین المللی قدرتمند ظاهر شوند و شادی مردم ما از دیدن فوتبال ادامه پیدا کند.


همدانی همچنین در پاسخ به اینکه برخی به سیستم دفاعی کی‌روش مقابل اسپانیا انتقاد می‌کردند، عنوان کرد: به نظرم بسته بازی کردن تیم‌ملی و سیستم دفاعی برابر اسپانیا بهترین شیوه بود.‌ به هر حال ما مقابل اسپانیا بازی می‌کردیم، تیمی که جزو چهار تیم اول جهان است و همه تاکنیک این تیم را می دانستند بنابراین نیاز بود که ما بسته بازی کنیم،اگر بازیکنان باز بازی می‌کردند ممکن بود ما سه چهار گل بخوریم و این از نظر منطقی به هیچ عنوان درست نبود.


وی در پایان گفت: به هر حال هر مربی در وهله اول به گل نخوردن فکر می‌کند و این که بازیکنانش مقابل حریف کم نیاوردند.کی روش هم درست است که مربی قابل احترامی است اما به هر حال هر مربی نواقصی دارد و این طبیعی است. اما به نظرم روشی که بازیکنان و کادرفنی در برابر اسپانیا اتخاذ کردند درست و قابل قبول بود و نباید به آن خرده گرفت. امیدوارم در بازی با پرتغال هم بازیکنان ما مانند بازی با اسپانیا بهترین عملکرد را داشته باشند و راحت بازی کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته