دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1394 - 13:51
با هدف مقابله با تهدیدات ایران

رئیس سابق «موساد» خواستار تشکیل ائتلاف «عربی و اسرائیلی معتدل» شد

روزنامه «جروزالم‌پست» نوشت: «شبتای شاویت» رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی اسرائیل (موساد) گفت: اسرائیل تمایل زیادی دارد تا موضوعات مشترکی را با کشورهای عربی منطقه خاورمیانه پیگیری و طرح‌های دوجانبه‌ای را اجرا کند.
کد خبر : 28879

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، به‌نوشته این روزنامه اسرائیلی، منطقه خاورمیانه به‌تازگی و پس از بازنگری غرب در روابطش با ایران و دستیابی به توافق هسته‌ای دچار برخی تنش‌ها شده است.


«شاویت» در مصاحبه با رادیو «یو اس»، افزود: معتقدم که در حال حاضر فرصتی به‌وجود آمده است تا اسرائیل بتواند با همکاری کشورهای معارض با نظام ایران، ائتلافی در خاورمیانه تشکیل دهد که در آن کشورهای عربی نیز حضور داشته باشند.


رئیس سابق «موساد» تاکید کرد: کشورهای عربی همچون مصر، اردن، امارات یا برخی کشورهای حاشیه خلیج‌(فارس) می‌توانند در ایجاد پایگاهی نظامی با هدف مقابله با ایران به اسرائیل کمک کنند.


وی خاطرنشان کرد: ایران دشمن عربستان، مصر، اردن، امارات و هر کشور عرب مسلمانی است که در آن اهل‌ سنت حکومت دارند و ما می‌توانیم از این پتانسیل برای ایجاد پایگاه نظامی استفاده کنیم.


«شاویت» افزود: فرصت منحصر به‌فردی به‌وجود آمده است تا تلاش‌ خود را برای تشکیل ائتلافی شامل کشورهای عربی معتدل با سرکردگی عربستان و اسرائیل با هدف مقابله با توان هسته‌ای ایران و تهدیداتش در آینده افزایش دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته