دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1394 - 13:35
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با آنا:

مردم به هشدار‌های مرتبط با بحران بی‌توجه هستند/ یک چینی و یک افغانستانی در میان قربانیان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، دقایقی پس از ورود به منطقه سیل‌زده سیجان در جاده چالوس، از کشف جسد یک زن در این منطقه خبر داد و گفت: تعداد تلفات سیل در روستای سیجان به 6 نفر رسیده است چرا که مردم به هشدار‌های مرتبط با بحران بی‌توجه هستند و آمار تلفات انسانی در مناطق مختلف کشور در حال افزایش است.
کد خبر : 28876

اسماعیل نجار در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا، درباره آمار تلفات حادثه سیل در منطقه سیجان جاده چالوس گفت: در این منطقه افرادی هستند که می‌گویند بستگان‌شان مفقود شده‌اند و خسارات هم در این منطقه بسیار بالاست و 40 - 50 خودرو آسیب دیده در منطقه دیده می‌شود.


به گفته وی شدت آسیب دیدن خودروها به حدی است که خودروها له و مچاله شده‌اند. با این شرایط تاکید می‌کنم که این احتمال وجود دارد که آمار تلفات در این منطقه بالاتر هم رود. در سایر نقاط کشور هم امکان به جا ماندن تلفاتی وجود دارد.


او ادامه داد: در منطقه سنگان نیز 6 نفر که در درون پروژه تونل‌سازی مشغول به کار بودند با ورود سیل به این تونل کشته شدند که در میان آنها یک تبعه چینی و یک تبعه افغان هم دیده می‌شوند.


اسماعیل نجار از نجات صدها نفر افراد آسیب دیده از سیل در استان سمنان خبر داد و گفت: در منطقه «پرور» استان سمنان که یکی از تفرجگاه‌های استان نیز هست به دلیل وقوع سیل و ریزش کوه حادثه مسدود شدن جاده روی داده بود که حدود دو هزار خودرو امکان بیرون آمدن از منطقه را نداشتند که دیشب موفق شدیم یک جاده انحرافی ایجاد کنیم و حدود 600 خودرو از آن عبور کردند اما در ادامه همان جاده نیز بسته شد و به اجبار افراد باقی مانده در منطقه در خانه‌های روستاییان منطقه اسکان یافتند.


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به انتقادها به خاطر عدم اطلاع‌رسانی پیش از وقوع این حادثه گفت: در این باره سازمان هواشناسی اطلاع‌رسانی انجام داده بود. من از مردم می‌خواهم به اطلاعیه‌های کشوری توجه کنند. در این حادثه در زمانی که به نیم ساعت هم نرسید بارندگی تبدیل به سیل‌های بزرگی شد. مردم باید دقت کنند که وقتی خودروهای خود را در کنار رودخانه پارک می‌کنند در زمان ابری شدن هوا باید مراعات کرده و از بستر رودخانه دور شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته