دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1397 - 21:54
وزیر کشور در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

پیگیری وزارت کشور برای بازگرداندن سرباز ربوده شده / مبارزه با مواد مخدر؛ اولویت نخست آسیب‌های اجتماعی

وزیر کشور گفت: وزارت خارجه، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کشور در حال رایزنی با دولت پاکستان و ریش‌سفیدان برای بازگشت سرباز ربوده شده هستند.
کد خبر : 288669

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز در جمع خبرنگاران بجنورد با اشاره به اقدامات انجام‌شده در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر جزو اولویت‌های نخست آسیب‌های اجتماعی است که با توجه رهبری انقلاب و تأکیدات رئیس‌جمهور وارد مرحله جدید از اقدامات شده است.


وی از به‌کار بستن ظرفیت‌ها، امکانات و منابع مختلف و همچنین استفاده از همکاری مردم از طریق تشکلات خبر داد و افزود: مسؤولان مختلف در سفر به استان‌ها و برگزاری جلسات به دنبال شناسایی نقاط ضعف و قوت هستند و تلاش می‌شود باتجربه گذشته اقدام فوق‌العاده‌ای در این مسیر انجام شود.


وزیر کشور همچنین با توضیح اقدامات در عرصه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی گفت: هر گام و قدمی که طی سال گذشته برای حوزه برداشته‌شده است بایستی در سال جاری دو برابر شود و در این صورت اقدام فوق‌العاده خواهد بود.


وی همچنین با اشاره به شعار سال و حمایت از کالای ایرانی وضعیت قاچاق کالا را از نظر کنترل خوب توصیف کرد و افزود: به دلیل اتفاقات ایجادشده در قیمت ارز و نیز عدم مهیا بودن شرایط برای تبدیل نقدینگی به ارز به جهت اقدام برای ورود کالای قاچاق شرایط متفاوتی برای این بخش ایجادشده است.


وزیر کشور افزود: نیازمندی تبدیل ریال به ارز به ثبت سفارش و استفاده از فرآیند بانک مرکزی برای تهیه نقدینگی و عدم امکان استفاده از بازار آزاد باعث کنترل مطلوبی در حوزه کالاهای قاچاق در کشور شده است.


وی از ابلاغ بخش‌نامه به استانداران برای انسداد گذرگاه‌های غیرقانونی مرزی خبر داد و گفت: این بخش‌نامه با رعایت حال خرده‌فروشان برای گذران زندگی در بازارچه‌های رسمی و همچنین کوله بران در مرزهای غربی کشور و با کمک دولت عراق به جهت اقدام برای بستن تمام گذرگاه‌های غیرقانونی غرب کشور به استانداران ابلاغ‌شده و در حال پیاده‌سازی است.


رحمانی فضلی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر آخرین اقدامات انجام‌شده به جهت بازگرداندن مرزبان ربوده‌شده در میرجاوه گفت: اقدامات لازم از سوی مجاری رسمی همچون وزارت خارجه و ستاد کل نیروهای مسلح در حال رایزنی و پیگیری است و وزارت کشور نیز در ملاقات‌های مرزی و رسمی خود با دولت پاکستان در حال پیگیری بوده و از طریق معتمدین و ریش‌سفیدان در تلاش هستیم تا با کمک دولت پاکستان و تأثیر این افراد، سرباز گروگان گرفته‌شده را به آغوش خانواده بازگردانیم.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته