دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آیت‌الله مکارم شیرازی:

ساخت سریال‌های دینی و مذهبی از سر گرفته شود

مرجع تقلید شیعیان گفت:سریال‌های مذهبی صدا و سیما تأثیرگذار و جهانی شده است که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شوند و امیدواریم برغم مضایق مالی که می‌دانم به شدت با آن مواجهید، دوباره ساخت این سریال‌ها را از سر بگیرید.
کد خبر : 288645

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با رئیس و جمعی از معاونان و مدیران ارشد رسانه ملی، تصریح کرد: رسانه ملی با تلاش فراوان همواره چهره پلید آمریکا را به مردم نشان داده است اما در این مقطع باید بیشتر و با برنامه‌های ویژه‌تر به این موضوع متمرکز شوید.


این مرجع تقلید با تقدیر از تلاش‌های صداوسیما در ترویج مناسک و مراسم‌های مذهبی گفت: می‌توانید از این ظرفیت خیلی بیشتر و بهتر استفاده کنید. سریال‌های مذهبی شما همچون امام علی(ع)، امام حسن(ع)، امام رضا(ع)، حضرت یوسف، مختارنامه آن‌چنان تأثیرگذار و جهانی شده است که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شوند و امیدواریم برغم مضایق مالی که می‌دانم به شدت با آن مواجهید دوباره ساخت این سریال‌ها را از سر بگیرید.


معرفی اسلام، احکام، اخلاق و معنویات؛ اولویت اصلی رسانه ملی


رئیس رسانه ملی در این دیدار از اولویت‌های رسانه ملی برای معرفی معارف اسلامی در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی خبر داد و گفت: اولویت اصلی رسانه ملی در حال حاضر، معرفی اسلام، احکام، اخلاق و معنویات است و برای تحقق این امر، برنامه های متنوعی در صداوسیما پیش بینی شده و گروه‌های اندیشه ورز در رسانه ملی نیز در حال بررسی راه‌های انتقال مفاهیم اسلامی به مخاطبان داخلی و خارجی هستند. اولویت اصلی رسانه ملی، حفظ دین است و در این مسیر نیازمند یاری مراجع عظام تقلید و طلاب علوم اسلامی هستیم.


رئیس رسانه ملی با تاکید بر اهمیت آموزش رسانه‌ای طلبه‌ها برای پاسخگویی به شبهات دینی خاطرنشان کرد: رسانه ملی آمادگی دارد تا با آموزش طلبه‌های علاقه مند به حوزه رسانه، شخصیت‌هایی تربیت کند تا در آینده پاسخگوی نیازهای رسانه‌ای مخاطبان باشند. شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی با پوشش مناسک اسلامی، گام بزرگی در مسیر گسترش دین در میان جوامع برداشته‌اند. مراحل پیش تولید سریال‌های «حضرت موسی(ع)» و «حضرت سلمان» به پایان رسیده و به زودی با تأمین منابع مالی آنها، ساخت این سریال‌های تاریخی و ماندگار، آغاز خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته