دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1394 - 12:33
فرماندار تهران در گفت‌‌وگو با آنا:

تاکنون مرگ 6 شهروند در حادثه توفان تایید شده است

فرماندار تهران پس از پایان جلسه اضطراری برای بررسی توفان تهران و خسارات وارده گفت: ۶ شهروند در توفان و سیل روز گذشته جان خود را از دست دادند.
کد خبر : 28859

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، ساعت ۱۰ صبح امروز (دوشنبه) جلسه‌ای در محل اتاق جلسات فرمانداری تهران با حضور مدیران و مسئولان پایتخت و ریاست عیسی فرهادی، فرماندار تهران تشکیل و در آن موضوع توفان تهران و خسارات وارده به شهر و شهروندان مورد بررسی قرار گرفت.


فرماندار تهران پس از پایان این جلسه به آنا گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده، ۱۳ روستای کن سولقان در حادثه توفان تهران آسیب دیده‌اند و با توجه به تعطیلی روز گذشته، بیش از ۶ هزار خودروی شخصی به مسافت ۲۰ کیلومتر ترافیک جاده‌ای در این منطقه به وجود آورده بودند و باران سه کیلومتر سیلاب را تا قبل از تونل سولقان به وجود آورده بود و موجب قطع برق شده بود.


به گفته وی جاده امامزاده داوود(ع) مرمت شده بود اما به دلیل باریک بودن، جاده امکان دید رانندگان نبوده و بخشی از جاده را سیلاب و ریزش کوه از بین برده است که این خود باعث شده تا کسانی که در مسیر این جاده بوده‌اند دچار حادثه شوند.


فرهادی در ادامه با بیان اینکه در ساعت 1:30 شب گذشته جاده امامزاده داوود باز شده است، اظهار کرد: با این وجود به دلیل تاریکی و قطعی تلفن خانه‌ها نمی‌دانستیم بالای منطقه کن چه خبر است. برای همین تا نماز صبح به همه روستاهای کن سر زدیم تا مشکلی رخ نداده باشد. در این بازدید مشخص شد که زن ۳۵ ساله به دلیل ریزش آوار دیوار جان خود را از دست داده است و تاکنون ۵ جسد توسط امدادگران از رودخانه کن نیز گرفته شده اند.


فرماندار تهران اعلام کرد: اکنون وضعیت برق و راه منطقه عادی است و قرار شد که دستگاه‌های متولی تا ۷۲ ساعت آینده تمامی خسارات وارده را برآورد کنند. بنیاد مسکن نیز باید هر ۱۳ روستای منطقه را تحت پوشش خود قرار دهد و ترمیم جاده‌های روستایی و پاکسازی جاده‌ها نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته