دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1397 - 10:01
حجت الاسلام قرائتی:

علمی که به درد جامعه نخورد شیطانی است/ پژوهش‌های دانشگاهی باید مطابق با نیازها باشد

حجت الاسلام قرائتی گفت: در مباحث آموزشی بازنگری صورت گرفته و پژوهش‌های ما باید دقیق و مطابق با نیاز جامعه باشد.
کد خبر : 288567

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت الاسلام محسن قرائتی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه بایسته‌های تبلیغی که در مسجد دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد اظهارکرد: علمی که به درد جامعه نخورد علوم شیطانی بوده و اگر فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها با نسل نو در ارتباط باشند علوم آن‌ها مفید خواهد بود، در غیر این صورت اگر ما فقط به مدرک فکر کنیم، هدف اصلی خود را که همان هدایت جامعه است، گم کرده ایم.
وی افزود: اگر ما وقتی را که از مردم می‌گیریم برای آن‌ها مفید نباشیم، بیشترین استغفار را نزد خداوند متعال باید انجام دهیم، چرا که چیزی به آن‌ها نیاموخته ایم و علم ما مفید نبوده است.
وی ادامه داد: باید در مباحث آموزشی بازنگری صورت گیرد و پژوهش‌های ما باید دقیق و مطابق با نیاز جامعه باشد و این را باید بدانیم که به خدا وصل شدن باعث افزایش کرامت انسانی خواهد شد.
رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه هر چه می‌خوانیم باید مشکلات جامعه یا فرد را حل کند، بیان کرد: دانشگاه رضوی باید مشکلات همه زائران را حل کند، چرا که از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و باید به دنبال این باشد تا زائری که وارد مشهد می‌شود و مشکلی دارد، بتواند با استفاده از ظرفیت‌های خود این مشکلات را حل کند.
وی افزود: مسئله شرعی گفتن، برخی مهارت‌ها در حوزه‌های علمیه به فراموشی سپرده شده است، ما باید به این نکته توجه کنیم که دروس خود را خوب بخوانیم، اما به آن‌ها قانع نشویم.
قرائتی گفت: همه طلاب در ایام تعطیلی باید با دوستان و آشنایان خود برای تبلیغ در ارتباط باشند و خطرات فضای نوین را به آن‌ها بیاموزند و برای آموختن این علوم به دیگران هجرت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته