دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کشف یک تن و ۶۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: یک تن و ۶۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در لرستان کشف شد.
کد خبر : 288475

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، جعفر بدری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که در سالن جلسات دادگستری لرستان برگزار شد ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدای قوه قضاییه اظهارداشت: کشور ایران به واسطه رهبری‌های خوب و قدرتمندانه امام (ره) پیش رفت و سبب نشد حوادثی که در ابتدای پیروزی انقلاب اتفاق افتاد مانع از پیشرفت انقلاب شود.


وی افزود: به سختی کار رسانه‌ها واقف هستیم و می‌دانیم که اصحاب رسانه باید در شرایط سخت قلم بزنند و طوری هم بنویسید که هم رسالت خود را انجام دهید و هم از طرفی سبب دلهره، اضطراب و تشویش اذهان اعتراض مقامات نشوند به خاطر همین دولت حرفه خبرنگاری را در زمره مشاغل سخت برده است.


رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه در استان لرستان رسالت خبرنگاران به درستی انجام شده است، عنوان کرد: آمارها و پرونده‌های وارده تخلفات مطبوعاتی در لرستان در مقایسه به سال‌های قبل رو به کاهش است.


وجود 2 پرونده مطبوعاتی در دادگاه کیفری لرستان


وی با اشاره به اینکه سال گذشته 8 پرونده مطبوعاتی در لرستان داشتیم، بیان کرد: امسال 2 پرونده در دادگاه کیفری تشکیل شد تا از طریق شورای حل اختلاف و مصالحه این مسائل حل و فصل شود؛ مسئولان باید سعه صدر خود را بالا ببرند و هر مسئله‌ای را به دادگاه نکشانند و هر انتقادی را تخریب حساب نکنند.


بدری تصریح کرد: آنچه که برای دستگاه قضایی سبب موفقیت است، شفافیت در کار است و اگر شفافیت در هر یک از ارگان‌ها و ادارت مبنای عملکرد قرار گیرد جلوی بسیاری از مفسده‌ها گرفته می‌شود.


وی با بیان اینکه تنها دستگاه حکومتی که شفافیت را مبنای کار خود قرار داده است دستگاه قضا است خاطرنشان کرد: امروز مراحل رسیدگی به پرونده‌ها مراحل مختلف تمام در معرض دید اشخاص است.


دسترسی آسان مراکز علمی به احکام دادگاه‌ها


رئیس کل دادگستری لرستان اظهارداشت: امروز مسئولان عالی قضایی دسترسی به احکام و آرا تمام شعبه‌های دادسرا، دادگاه‌ها و مرجع تعیین نظر دارند و اکنون یکی از برنامه‌های قوه قضاییه دسترسی آسان مراکز علمی به احکام دادگاه‌ها است؛ این کار در حال انجام است و نشان می‌دهد که شفافیت در رسیدگی‌های قضایی مبانی کار قرار گرفته است و آرایی که صادر می‌شود چه در مرحله دادسرا و چه در مرحله دادگاه و تجدید نظر از استدلال کافی برخورداراند.


وی افزود: امروز قاضی ما می‌داند رایی که صادر می‌کند مخفی نمی‌ماند و در دسترس همه قرار می‌گیرد؛ سیستمی در دادگستری پیاده شده که امکان دسترسی به آرا را برای همه فراهم کرده است بنابراین قاضی تلاش می‌کند تا رای را مستدل بنویسد و به دلایل به خوبی توجه کند و بی خودی کسی را محکوم نکند.


بدری عنوان کرد: آرا و احکام دادگاه‌ها روز به روز از استدلال بیشتری برخوردار می‌شوند و خوشبختانه این روند ادامه پیدا می‌کند و همین سبب شده که اعتماد عمومی نسبت به عملکرد دادگستری‌ها بیشتر شود.


وی با اشاره به اینکه دادگستری‌ها برای مبارزه با فساد بزرگترین کار را انجام دادند، بیان کرد: امروز همه اجزای جامعه از مقامات عالی گرفته تا مردم عادی نسبت به فساد حساسیت دارند و کوچکترین فسادی که در یک اداره یا ارگانی صورت گیرد حساسیت‌های فوق العاده‌ای ایجاد می‌کند.


رئیس کل دادگستری لرستان گفت: فضای مجازی هم نعمت است و هم آسیب اما آسیب‌های فضای مجازی کمتر از برکاتی است که داشته است.


وی تصریح کرد: حفاظت اطلاعات در دادگستری‌ها و سازمان‌های تابعه اقدام خوبی انجام داده است به طوری که یک شماره پیام گیر ثابت (1580) اعلام کرده است تا مردم هر گونه اطلاعات، شکایات و اعترض به عملکرد پرسنل دستگاه مربوطه پیام و اگر در جایی سو جریانی مشاهده شود فوری وارد عمل شوند.


مختومه شدن 145 هزار پرونده در دادگستری لرستان


بدری اظهارداشت: سال گذشته در مجموع 145 هزار پرونده در دادگستری لرستان مختومه شد که شامل دادسرا و دادگاه‌های حقوقی و تجدید نظر می‌شود .


وی با بیان اینکه از این 145 هزار پرونده 16 هزار مورد اعتراض واقع شده و وارد دادگاه تجدید نظر شده است ، افزود: از این 16 درصد بیش از 20 درصد نقض و مابقی تایید شده است.


رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به مختومه شدن 76 هزار پرونده در شوراهای حل لرستان عنوان کرد: برای اینکه رفت و آمد اشخاص به محاکم کمتر شود دفتر خدمات الکترونیک قضایی در خرم‌آباد و بروجرد راه‌اندازی شده است.


راه‌اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی


وی بیان کرد: راه‌اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی برای همه حوزه‌ها در حال گسترش است و در شهرستان‌های دیگر استان نیز راه‌اندازی می‌شود.


بدری گفت: در بحث ابلاغ الکترونیک نیز قبلا بنا بر این بود که وقتی می‌خواستیم برای کسی ابلاغیه بفرستیم باید مامور ابلاغ آن را می‌برد و محل اقامت فرد مورد نظر را شناسایی می‌کرد اما اکنون هر کسی که وارد دادگستری شود (طرف دعوا، شاهد و کارشناس) باید یک کد رهگیری دریافت کند که با این کار تمام ابلاغ‌ها از طریق سیستم سنا ابلاغ می‌شود و قابل رویت است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان کشفیات مواد مخدر در استان اشاره کرد و اظهارداشت: کشفیات در استان خیلی خوب بوده و از همه دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و نظامی که کمک و همکاری کردند تشکر می‌کنیم.


کشف بیش از 4 تن مواد مخدر در لرستان


رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه سال 96، 4 تن و 46 کیلوگرم انواع مواد مخدر در لرستان کشف شد افزود: در سه ماهه نخست امسال یک تن و 660 کیلوگرم انواع مواد مخدر در لرستان کشف شده که این رقم نسبتا قابل توجهی است.


وی عنوان کرد: مسئله دیگری که در دستور کار دادگستری قرار گرفته نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی است که در این زمینه یکی از کارهای موثری که در استان صورت گرفته برگزاری جلسه شورای حفاظت از اراضی و بیت المال است اما نگرانی‌هایمان هنوز هم برقرار است و برطرف نشده است.


بدری بیان کرد: برخی از دستگاه‌های دولت به واسطه فشار یا سو جریان بدون رعایت حقوق دولت قراردادهایی برقرار می‌کنند و سپس تعهدات طرف مقابل را ساده می‌گیرند که بعد ضرر و زیانی به دولت وارد می‌شود.


وی گفت:یکی از کارهای موثر دستگاه قضا این است که جلوی این کارها را بگیرد و اجازه ندهد برخی افراد در شهرداری‌ها و ادارات اقداماتی انجام دهند که به ضرر دولت باشد.


اعتماد مردم را بالاترین پشتوانه نظام


رئیس کل دادگستری لرستان اعتماد مردم را بالاترین پشتوانه نظام دانست و تصریح کرد: اگر اعتماد مردم را از دست دادید بدانید نظام باقی نخواهد ماند؛ این مردم در دوره جنگ و راه‌های سخت پشتیبان انقلاب بودند.


وی اظهارداشت: اگر مردم بدانند و احساس کنند که اشخاصی در مسند کار هستند که منافع شخصی خود را بر منافع نظام و کشور ترجیح میدهد اعتماد خود را از دست می‌دهند به همین جهت ما تلاش خود را انجام می‌دهیم تا این اعتماد باقی بماند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته