دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1397 - 13:18
جام جهانی 2018 روسیه؛

سکانس دوم نمایش خروس‌ها/ دیدار مرگ و زندگی برای پرو

فرانسه در شرایطی بازی دوم خود را برگزار می کند که در روز اول به رغم پیروزی نمایش جذابی نداشت و امروز مقابل پرویی قرار می گیرد که نیاز وافری به سه امتیاز این دیدار دارد.
کد خبر : 288419

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ ورزشگاه اکاترینبورگ آرنا شهر اکاترینبورگ محل برگزاری دیدار دوم روز دوم گروه C جام جهانی 2018 روسیه است. جایی که تیم های ملی فرانسه و پرو ساعت 19:30 به مصاف یکدیگر می روند.


فرانسه در دیدار اول خود برابر استرالیا قرار گرفت و توانست به برتری 2 بر یک دست پیدا کند تا 3 امتیاز روز اول را به دست آورد اما پرو در دیداری که یک پنالتی از دست داد یک بر صفر مغلوب دانمارک شد تا بدون امتیاز در مسابقه دوم وارد زمین شود.


شاگردان دیدیه دشان برابر استرالیا نمایش چشم نوازی نداشتند ولی انتظار می رود امروز بازی بهتری را از خروس‌ها ببینیم. فرانسه با وجود ستاره های متعددی که در تمامی نقاط زمین دارد، یکی از مدعیان فتح جام قهرمانی است و بدون شک امروز برابر پرو تلاش خواهد کرد تا ضمن کسی حداکثر امتیازات مسابقه و مسجل کردن صعودش بازی دلچسب و تماشاگرپسندی را ارائه دهد. اینکه فرانسه در دیدار اول نتوانست رضایت خاطر علاقه مندان را برآورده سازد نباید موضوع جدی باشد چرا که دیگر تیم های مدعی مانند آلمان، برزیل و آرژانتین هم نمایش دور از انتظاری را ارائه کردند و این یک حقیقت است که بازیکنان بزرگ هم نیاز به زمان دارند تا با یکدیگر به هماهنگی برسند.


سرمربی خروس‌ها در بازی امروز احتمالا تغییراتی را در ترکیب تیمش ایجاد خواهد کرد. اعلام شده که احتمال بازی اولیویه ژیرو در ترکیب اصلی بسیار زیاد است و این موضوع می تواند به سود آنتوان گریزمانی باشد که با مصدومیت جزئی در بازی برابر کانگوروها مواجه شد اما می تواند در دیدار با پرو به میدان برود. انتظارات از پل پوگبا در میانه میدان زیاد است و او در بازی اول جزو بازیکنانی بود که انتقادات از او کم نبود. به طور حتم پوگبا که در یورو 2016 و جام جهانی 2014 برزیل هم با این انتقاد مواجه بود که در تیم ملی همچون تیم های باشگاهی بازی نمی کند، نمایش بهتری را ارائه خواهد کرد. عثمان دمبله مهاجم بارسلونا نیز همچون پوگبا زیر تیغ انتقادات است.


اما دیگر تیمی که امروز در ورزشگاه اکاترینبورگ آرنا بازی خواهد کرد پرویی است که دوست ندارد خیلی زود با جام خداحافظی کند. لافرانخا به سختی توانست از آمریکای جنوبی مجوز حضور در پلی آف را بگیرد و با پیروزی برابر هندوراس مسافر روسیه شد. ریکاردو گارکا سرمربی پرو از نمایش تیمش در روز نخست رضایت داشت و بدون تردید اگر کریستین کوئوا پنالتی را از دست نمی داد چه بسا اینکاها برنده مسابقه می شدند چرا که در آن دقایق نتیجه بازی بدون گل بود. حالا گارکا با شاگردانش قصد دارد تا حریف سمج و با برنامه ای برابر فرانسه باشد تا با خلق شگفتی و کسب حداکثر امتیازات دیدار در دیدار سوم لا انگبزه ای مضاعف به دیدار استرالیا بروند. نقطه قوت تیم پرو در خط دفاعی است و در بازی نخست هم دانمارکی ها از حداقل موقعیت هایی که داشتند، استفاده کردند و برنده شدند. حالا آنها قصد دارند با ارائه نمایشی هدفمند راه را بر خط حمله آماده فرانسه ببندند و از فرصت هایی که دارند استفاده کنند تا در پایان به هدفی که دارند، برسند. سرمربی تیم پرو در این بازی مصدوم و محرومی ندارد و می تواند از تمامی بازیکنانش استفاده کند.


نکات آماری


* فرانسه در تمامی آماره به غیر از کلین شیت و تعداد گل خورده در 10 بازی اخیر از پرو شرایط بهتری را دارد.


* تنها مصاف دو تیم در 1982 بوده که فرانسه توانست یک بر صفر پیروز شود.


* خروس‌ها آخرین بار در جام جهانی 1978 مغلوب آرژانتین شدند و بعد از آن در 7 بازی که مقابل تیم های آمریکای جنوبی در جام جهانی برگزار کرده اند، بازنده نبوده اند.


* 8 بازی از بازی اخیر فرانسه در جام جهانی با پیروزی خروس‌ها به پایان رسیده است.


*میانگین 2.5 گل در 5 بازی آخر پرو ثبت شده است.


* 5 بازی آخر پرو در جام جهانی برای این تیم 3 تساوی و 2 شکست به همراه داشته است.


* آنتوان گریزمن در 9 گل از 13 گل اخیر فرانسه در تورنمنت های معتبر، تاثیر مستقیم داشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته