دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1397 - 16:35
در گفت‌وگوی آنا با عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح شد؛

جزئیاتی از دیدار نمایندگان با رهبری/ حجت در لوایح استعماری بر مجلس تمام شد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: دیدگاه‌های مقام معظم رهبری نشان داد، مواضعی که در مقابل تصویب تصویب لوایح چندگانه گرفته شد، بر حق بود. چرا که الحاق به FATF دست ما را زیر گیوتین دشمن خواهد برد.
کد خبر : 288266

حسینعلی حاجی‌دلیلگانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در تشریح مبانی مطرح شده در دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری، اظهارکرد: حضرت آقا نکته بسیار مهمی را در میان نمایندگان تبیین کردند که می‌تواند به عنوان یک منشور برای ادوار آینده مجلس، علی‌الخصوص دوره فعلی که نزدیک به دوسال از عمرش باقیست، باشد. ایشان فرمودند هر نوع شفاف سازی در مسائل مالی کشور و هر تصمیم‌گیری در این زمینه باید با قانون گذاری در داخل کشور انجام شود.


وی با بیان اینکه ایشان پیوستن به کنوانسیون‌هایی که آش آن از قبل توسط برخی کشورهای زورگو پخته شده و بعد به کشورها تحمیل می‌شود و منافع خودشان را تحمیل می‌کنند و اگر کشوری هم بخواهد استقلالش را حفظ کند انواع تهمت‌ها با به او بزنند، را جایز ندانستند، تاکید کرد: این راهکار بسیار دقیقی بود که حضرت آقا تبیین فرمودند و به نظرم حجت بر نمایندگان تمام شد که بعد از این دنبال رای دادن به معاهدات اینچنینی نباشند. البته بر دولت‌ هم تکلیفی هست که دست از ارسال اینگونه لوایح به مجلس که جز خسارت برای منافع ملی نیست، دست بردارد و اینگونه عمل نکند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تصریح اینکه ما باز هم در مورد عواقب اینگونه لوایح و معاهدات استعماری شفاف سازی و روشنگری خواهیم کرد، بیان داشت: دیدگاه‌های مقام معظم رهبری نشان داد، مواضعی که در مقابل تصویب این لوایح گرفته شد، کاملا بر حق بوده و امیدواریم کسانی که تاکنون فکر می‌کردند منافعی در این الحاق‌ها برای کشور وجود دارد،‌ مسأله برایشان روشن شده باشد که الحاق به FATF دست ما را زیر گیوتین دشمن خواهد برد.


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه ما از قبل قانونی به موازات کنوانسیون پالرمو (جرایم سازمان یافته فراملی) داشتیم که دولت هم اخیرا اصلاحیه آن را به مجلس داده و در دستور کار است، اظهارکرد: در خصوص کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) هم ما قانون داشتیم و اصلاح و تکمیل آن را هم دولت به مجلس آورده و تصویب شده که منتظر نظر شورای نگهبان هستیم و در صورتی که اصلاح این دو قانون در مجلس به نتیجه برسد، هیچ نیازی به ملحق شدن به کنوانسیون‌های بین‌المللی که مغایر با منافع ملی ما باشد نخواهیم داشت.


حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: ما بر اساس قوانینی که با شفافیت مصوب کردیم و نظر مخالفان و موافقان در آن بیان شده، عمل می‌کنیم و نیازی به تایید دیگران نداریم، همین دو قانون باید به درستی در دولت و دستگاه‌های مسئول پیاده سازی و اجرا شود.


این نماینده مجلس به نکته دیگری در دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: حضرت آقا دو مسأله را مورد تاکید قرار دادند که به نظرم می‌تواند ملاک عمل برای آینده مجلس و شورای نگهبان باشد. یکی این که فرمودند سوگندی که نمایندگان یاد می‌کنند -ما پاسدار ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی خواهیم بود- و نکته بعدی اینکه مجلس عصاره فضایل ملت است و از جمله فضایل اصلی ملت همان فضیلتی است که به واسطه آن انقلاب به وجود آمد؛ بنابراین اهم این فضایل همان بحث انقلابی گری است. که فرمودند اگر نماینده‌ای از لحاظ قانونی و شرعی انقلابی نباشد و روحیه انقلابی‌گری نداشته باشد، هم خلاف شرع عمل می‌کند و هم خلاف قانون.


وی تاکید کرد: معتقدم اگر مجلس بر اساس همین دو شاخص یعنی روحیه جهادی و عمل انقلابی پیش برود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و مجلس می‌تواند همچنان در راس امور باقی بماند.


انتهای پیام/

برچسب ها: FATF پالرمو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته