میزخدمت در تمامی واحدهای بیمهای و اداری بخش درمان مستقر میشود
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش در جلسه ویدئو کنفرانس با حضور مدیران بیمهای و درمانی تامین اجتماعی سراسر کشور اظهار کرد: میزخدمت در تمامی واحدهای بیمهای و واحدهای اداری حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی راه اندازی میشود.
نوربخش افزود: برنامه اصولی سازمان تأمین اجتماعی اجرای کامل منویات ریاست محترم جمهوری درباره استقرار میز خدمت است و این کار مطابق با برنامه تعیین شده از ابتدای تیر ماه اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه راهبرد کلی سازمان تأمین اجتماعی کاهش مراجعات و گسترش خدمات غیر حضوری است که از ۴ سال گذشته با جدیت دنبال میشود، افزود: راه اندازی میزخدمت گام بسیار مهمی در اجرای راهبرد کلی سازمان تأمین اجتماعی است.
نوربخش ادامه داد: با راه اندازی میز خدمت تمرکز خدمات واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی در یک باجه با استفاده از فن آوری اطلاعات قابل انجام است که این کار مرحله بسیار مهمی در استفاده از خدمات الکترونیکی محسوب میشود و زمینه ساز غیرحضوری شدن خدمات نیز خواهد بود.
وی با بیان اینکه راهبردهای ریاست جمهوری موتور محرکی برای تحقق اهداف سازمان تامین اجتماعی خواهد بود، افزود: بخشنامه مربوط به راه اندازی میز خدمت صادر شده است و از ابتدای تیرماه شاهد اجرایی شدن این برنامه خواهیم بود.
نوربخش تاکید کرد: این مدل ارائه خدمات در تمامی شعب اجرا میشود و این سیاست دولت است و مدیران سازمان تأمین اجتماعی نیز اهتمام ویژهای نسبت به این موضوع دارند.
وی با تاکید بر لزوم بازنگری در روشهای سنتی فعالیت واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی گفت: اجرای این طرح قطعا منجر به ارتقاء خدمات خواهد بود و ما باید این راه را طی کنیم و در روشهای سنتی فعالیتها بارنگری کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین در این جلسه با اشاره به نزدیک شدن به اتمام مهلت اجرای قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان، گفت: مدیران و کارکنان واحدهای بیمه ای سازمان در سراسر کشور از تمامی اختیارات قانونی خود برای استفاده حداکثری کارفرمایان از این قانون استفاده کنند.
نوربخش افزود: طی ماههای اخیر اطلاع رسانی گستردهای برای استفاده کارفرمایان از قانون بخشودگی جرائم صورت گرفته است تا تمامی کارفرمایان دارای بدهی معوق از تسهیلات درنظر گرفته شده استفاده کنند و با پرداخت و یا تعیین تکلیف اصل بدهی از بخشودگی جرائم بهره مند شوند.
دکتر محمدرضا جعفریان، مشاور عالی اجرایی و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: این موضوع از چند سال قبل در سازمان شروع شده و ظرفیت بزرگی برای خدمات به مردم وجود دارد. با ابلاغ بخشنامه رییس جمهور نیز امکان توسعه این بخش خدمات سازمان فراهم شده است.
وی افزود: میز خدمت مرحله گذار سازمان تأمین اجتماعی به خدمات غیر حضوری محسوب میشود و نقطه هدف ما توسعه خدمات غیرحضوری است.
محمدحسن زدا، معاون بیمهای سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه اظهار کرد: قانون بخشودگی جرائم فرصت ارزشمندی برای کارفرمایان فراهم کرده است و از زمان شروع اجرای این قانون شاهد استقبال خوبی از سوی کارفرمایان هستیم.
وی درباره راه اندازی میز خدمت در واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی نیز گفت: وظیفه سازمانی ماست که برای پیشبرد این طرح تلاش کنیم و این موضوع در شعب با جدیت دنبال میشود.
قائم موهبتی، معاون امور استانها سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: با توجه به تاکیدات ریاست محترم جمهوری و بخشنامه صادر شده از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، راه اندازی میز خدمت در واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی با جدیت درحال انجام است.
وی افزود: از سالهای قبل نیز طرح های ارائه خدمات نوین در شعب و سامانه ارتباط با مشتریان (CRM) در سازمان تامین اجتماعی به اجرا درآمده است و تجربیات بدست آمده از این دو طرح در راه اندازی میزخدمت بسیار راهگشا خواهد بود.
تاج الدین، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: قانون بخشودگی جرائم فرصت بسیار خوبی برای کارفرمایان فراهم کرده است که با پرداخت اصل بدهی خود و یا تقسیط آن از پرداخت جریمه های متعلقه معاف شوند.
وی با بیان اینکه اجرای این قانون با استقبال نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شده است، گفت: بررسیهای ما نشان دهنده استفاده کارفرمایان دارای بدهی معوق در سراسر کشور از این قانون است و امیدواریم در فرصت باقی مانده تمامی کارفرمایان مشمول این قانون بتوانند از مزایای مقرر بهره مند شوند.
در ادامه این جلسه مدیران بیمهای و درمانی سازمان تأمین اجتماعی از استانهای مختلف و از طریق سامانه ویدئو کنفرانس به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود درباره استقرار میزخدمت پرداختند.
انتهای پیام/