بهره مندی شهروندان غرب تهران از سیستم حمل و نقل ریلی در آیندهای نزدیک
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی رئیس شورای شهر به همراه محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران، سید محمود میر لوحی رئیس کمیته اقتصادی و شهربانو امانی رئیس کمیته ایمنی در حمل و نقل شورا از پروژههای مشارکتی منطقه 21 بازدید به عمل آوردند.
هاشمی: لزوم بهره مندی شهروندان منطقه 21 از حمل و نقل ریلی
محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان این بازدید گفت: منطقه 21 یکی از منظمترین مناطق تهران است و یکی از نقاط بارز آن همگرایی صنعت و سکونت است.
وی ادامه داد: با توجه جمعیتی که در این منطقه ساکن هستند و عمده آن هم در تهرانسر است، لزوم بهره مندی این عزیزان از سیستم حملو نقل ریلی اجتناب ناپذیر است و امیدواریم هر چه سریعتر اتصال از محدوده به شبکه حمل و نقل ریلی اتفاق بیافتد.
هاشمی با بیان اینکه توصیه ما اتصال و ادامه خط 4 به این محدوده بوده است، گفت: البته در معاونت حمل و نقل شهرداری مطالعاتی در راستای شبکه کامل حمل و نقل در حال انجام است که این منطقه را نیز شامل میشود، اما تا زمان اجرای این امر اتصال این منطقه به حمل و نقل ریلی باید هر چه سریعتر اتفاق بیافتد.
وی همچنین در خصوص اجرای پروژههای مشارکت در این منطقه گفت: روشهای مشارکتی از جمله روشهای مرسوم در دنیا است که هر کدام در جای خود باید مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس شورا اظهار کرد: روش BOT , BOLT از جمله این روشها است که در دنیا موفق بوده و هر روشی که در دنیا تجربه موفقی کسب کرده باید در تهران نیز اجرا شود. البته ما در شهرداری سازمان مشارکت را داریم و قطعا پروژههایی که به نفعی برای شهرداری به دنبال داشته باشد را اجرا خواهیم کرد.
هاشمی همچنین در خصوص خط 7 گفت: ما به عنوان اعضای شورا نمیتوانیم زمانی برای افتتاح این خط اعلام کنیم اما این خط در زمان آقای قالیباف با تعجیل افتتاح شد در حالیکه نا ایمن بود. سیگنالینگ، هواکشهای میانی، ایستگاهها و پلههای برقی از جمله مشکلات این خط بود که امیدواریم این موارد برطرف شود و خط 7 با ایمنی کامل به بهره برداری برسد.
علیخانی: به جای فیلتر، خرید اتوبوس در اولویت قرار گیرد
محمد علیخانی نیز ضمن ابراز رضایت از پروژههای اجرا شده در منطقه 21 گفت: امروز آنچه که اهمیت بسیاری دارد و این منطقه نیز نیاز مبرم به آن دارد توسعه حمل و نقل عمومی است.
وی ادامه داد: یکی از نیازهای شهر تهران نوسازی اتوبوسها است همچنان که تهران نیاز مبرم به 2 هزار دستگاه اتوبوس دارد. با توجه به فرسودگی اتوبوسهای موجود و اینکه اتوبوسهای بالای 8 سال فرسوده به شمار میآیند.
علیخانی افزود: در چنین شرایطی برخی خرید فیلترهای ضد دوده را برای اتوبوسها در اولویت قرار میدهند. این البته اقدام خوبی است اما باید اولویتها را شناخت.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل گفت: خرید هر فیلتر بالغ بر 70 میلیون تومان هزینه در بر دارد و خرید 200 فیلتر یعنی هزینه 14 میلیارد تومان در حالی که با این هزینه میتوان 20 دستگاه اتوبوس نو وارد شبکه حمل و نقل کرد که تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا و ترافیک خواهد داشت.
امانی: منطقه 21 پیشرو در استفاده از تکنولوژی نوین آبیاری
شهربانو امانی، رئیس کمیته ایمن سازی حمل و نقل ترافیک شورا نیز در این بازدید بر استفاده از تکنولوژی نوین آبیاری برای فضای سبز و بوستانها تاکید کرد.
وی گفت: متاسفانه به رغم اینکه گفته میشود در آبیاری فضای سبز از تکنولوژیهای مدرن استفاده میشود اما ما همچنان شاهد آبیاری غرق آبی هستیم و کمترین آموزشها هم در این زمینه وجود دارد.
امانی ادامه داد: خوشبختانه اقدام منطقه 21 در احداث مخازن و توسعه آبرسانی و استفاده از تکنولوژی روز و سیستم آبیاری قطرهای ارزشمند بوده و امیدواریم این مهم سرلوحه کارهای مسئولان و سازمانهای شهرداری و مراتب بالاتر قرار گیرد.
وی گفت: در کشوری مانند ژاپن که جزیره است آب 9 بار بازچرخانی میشود اما در ایران که کشوری کم آب است این مهم صورت نمیگیرد.این مخازن سیستم بازچرخانی آب را انجام میدهد و بوستان همجوار آن (بوستان بهمن ) نیز با سیستم آبیاری قطرهای آبیاری میشود. میدانید که برای آبیاری با سیستم قطرهای یک دهم آب نسبت به سیستم غرق آبی نیاز است.
رئیس کمیته ایمن سازی حمل و نقل ترافیک شورا افزود: امیدواریم به روزی برسیم که دیگر نگوییم ما فضای سبز را با آب چاه آبیاری میکنیم چرا که آب چاه امروز از چاههای نفت هم ارزشمند تر است.
امانی با تاکید بر اینکه از پروژههای مشارکتی حمایت میکند، گفت: اما باید توجه داشت اگر هر چه بیشتر مردم نیز در اداره شهر و پروژهها مشارکت کنند اداره شهر بسیار ارزانتر خواهد بود.
گفتنی است اعضای شورا در این برنامه بازدیدی از بازار گل و گیاه، احداث بازار قطعات یدکی خودرو ، احداث مخازن بتنی و توسعه آبرسانی منطقه و تقاطع غیر همسطح بزرگراه دو گاز – لشگری داشتند.
انتهای پیام/