دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون سازمان بورس و اوراق بهادار: زیرساخت‌های بورس مسکن فراهم است

معاون نظارت بر بورسها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که قرار است در بورس کالا بخشی را به مسکن اختصاص دهیم، گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های مقرراتی و دستورالعمل‌های آن در بورس فراهم است.
کد خبر : 28817

حسن امیری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا تاکید کرد که با وجود مطرح شدن بحث ورود تخصصی مسکن به بازار بورس، اما تاکنون تقاضای مشخصی برای این امر وجود نداشته است.


او با اشاره به این که مسکن زمینه‌های متنوعی دارد و ما نیز در بحث ابزارسازی برای آن اقداماتی را انجام داده‌ایم، ادامه داد: از این دست می‌توان به زیرساخت‌های اولیه موجود در فرابورس و در بخش مزایده املاک و مستغلات دولتی اشاره کرد.


وی تصریح کرد: ورود بخش مسکن به بورس کالا علاوه بر زیرساخت‌های قانونی به زیرساخت‌های بیرونی هم نیازمند است که تامین آنها باید از سوی متقاضیان پیگیری شود.


امیری ادامه داد: البته این بخش نیازمند پیگیری، تشکیل کارگروه و تیم مشترک است، اما این امر بیش‌تر به وجود متقاضی بستگی دارد.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا خریداران تک‌واحدی مسکن می‌توانند وارد بورس مسکن شوند، اضافه کرد: در فاز یکم بیش‌تر تمرکز ما بر روی پروژه‌های دولتی و شبه دولتی و در صورت وجود تقاضا برای عرضه املاک مازاد در بورس است که زیرساخت و بستر مورد نیاز برای تحقق این امر در بورس کالا را فراهم کرده‌ایم.


معاون سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه در فاز نخست به هیچ وجه به دنبال عرضه‌های خرد نیستیم، اظهار کرد: راه اندازی بخش نخست بورس مسکن اهمیت بسیاری دارد و تا عملیاتی نشدن و رفع گره و موانع مقرراتی آن، راه‌اندازی فاز دیگر را در دستور کار قرار نخواهیم داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته