دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1397 - 12:11
وزیر علوم در گفت‌و‌گو با روزنامه فیگارو:

مشکلات، موجب تقویت وحدت ملی می شود / ارائه بورس تحصیلی به داوطلبان فرانسوی رشته‌های هنر اسلامی و خاورمیانه‌شناسی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به پاریس درمصاحبه با خبرنگار روزنامه فرانسوی زبان فیگارو گفت: مایل هستیم در رشته‌های هنر اسلامی و خاورمیانه‌شناسی و بعضی رشته‌های فنی به داوطلبان فرانسوی بورس تحصیلی بدهیم.
کد خبر : 288127

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این مصاحبه دکتر منصور غلامی، هدف از حضور در کشور فرانسه را توسعه همکاری‌های علمی و فناوری با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی این کشور دانست و اظهار کرد: با توجه به سطح علمی دانشگاه‌های فرانسه برای تبادل دانشجو و انجام پروژه‌های مشترک تمایل به گسترش این همکاری‌ها داریم.


وی افزود: مایل هستیم در رشته‌های هنر اسلامی و خاورمیانه‌شناسی و بعضی رشته‌های فنی به داوطلبان فرانسوی بورس تحصیلی بدهیم.


وزیر علوم در ادامه گفت: حدود ۱۸۰۰ دانشجوی ایرانی در فرانسه تحصیل می‌کنند که امیدواریم این تعداد افزایش یابد و از سوی دیگر تمایل داریم دانشجویان فرانسوی بیشتری در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل شوند.


غلامی گفت: در ایران در چندین دانشگاه زبان و ادبیات فرانسه تدریس می‌شود و در ۲ دانشگاه در فرانسه نیز دارای کرسی زبان و ادبیات فارسی هستیم.


وی با اشاره به مشکل باز‌کردن حساب بانکی در فرانسه برای دانشجویان ایرانی گفت: البته این موضوع اخیرا با پیگیری‌ها تا حدودی حل شده است ولی ما انتظار داریم این معضل به صورت کامل بر طرف شود.


غلامی در پاسخ به این سوال که آیا بعد از خروج آمریکا از برجام، جوانان ایرانی نا‌امید شده‌اند، گفت: اینگونه نیست و این کارها شاید مشکلات اندکی ایجاد کند، اما وحدت ملی را تقویت می‌کند و جوانان ایرانی مسلما از کشور خودشان دفاع می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته