دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1397 - 11:23
سردار مقیمی خبر داد؛

دستگیری 2500 قاتل و 1400 متجاوز در سال گذشته

رئیس پلیس آگاهی ناجا از دستگیری 1400 متجاوز در سال گذشته خبر داد.
کد خبر : 288121

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در همایش سراسری رؤسای پلیس آگاهی فرماندهان انتظامی استان‌های سراسر کشور به اهداف این پلیس در سال جاری اشاره و اظهار کرد: توسعه کیفی و کمی ماموریت‌ها، کاهش 50 درصدی زمان ارائه خدمات و کاهش 10 درصدی سالانه جرائم از جمله اهداف کلان این پلیس است.


به گفته رئیس پلیس آگاهی ناجا مبارزه با قاچاق کالا، سرقت، جرائم خشن و اقتصادی از جمله اولویت‌های پلیس است.


وی به نتایج و دستاوردهای پلیس آگاهی در سال 96 اشاره کرد و گفت: برگزاری 49 جلسه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و راه‌اندازی 17 ایستگاه ایست و بازرسی در حوزه قاچاق که تمامی سیستم‌های پایشی مکانیزه در آن دیده شده و در مبادی ورودی و خروجی تعبیه شده و همچنین راه‌اندازی سامانه پایش مکانیزه‌دار از جمله آنهاست.


مقیمی به افزایش 48 درصدی ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق اشاره و اضافه کرد: 31 مرحله طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا، دستگیری 89 مورد دلال ارزی و برگزاری 260 جلسه درون و برون سازمانی در قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله اقدامات ماموران پلیس آگاهی است.


دستگیری 40 مال‌خر


مقیمی با اشاره به اقدامات پلیس در حوزه سرقت افزود: برگزاری 49 جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت، رصد و مبارزه با فروش کالای مسروقه داخل خودرو در فضای مجازی و دستگیری 40 مال خر و همچنین تشدید برخورد با سارقان در حرکت، از جمله اقدامات خوب این پلیس است، همچنین اطلاعات 51 هزار نفر آنها جمع‌آوری شده است.


وی به جرائم جنایی اشاره و اظهار کرد: کشف پرونده قتل‌های زنجیره‌ای، سرقت مسلحانه بانک‌ها در 2 استان و همچنین پرونده تجاوزهای سریالی و زنجیره‌ای در یک الی 2 استان از جمله مواردی بود که کارآگاهان پلیس آگاهی توانستند با اشراف اطلاعاتی آنها را به سرانجام برسانند.


رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: 2500 نفر در حوزه قتل، 317 نفر در خصوص آدم‌ربایی، 1400 نفر در خصوص تجاوز و 700 نفر به علت سرقت‌های مسلحانه در سال گذشته شناسایی و دستگیر شدند. همچنین 53 باند آدم ربایی که بیشتر مرتبط با مواد مخدر بود شناسایی و متلاشی شد.


مقیمی به رشد 20 درصدی تشکیلات پرونده‌های زمین‌خواری در سال گذشته پرداخت و گفت: در حوزه جعل و کلاهبرداری 56 هزار پرونده کشف شد و کنترل مجرمین و پشتبیانی اطلاعاتی پرونده‌های وارده در دستور کار قرار گرفت.


عملکرد تیم تشخیص هویت​


وی در خصوص عملکرد تیم تشخیص هویت توضیح داد: تیم‌های DVA در سراسر کشور آماده به کار است و سال گذشته نیز در خصوص 3 حادثه سقوط هواپیما، زلزله کرمانشاه و ترور انجام شده عملیات‌های خود را به خوبی انجام دادند.


رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه 3 میلیون نمونه چهره‌نگاری در سامانه تشخیص هویت داریم؛ از راه‌اندازی روش نمونه برداری از نمونه اثر انگشت و پروفایل اثر انگشت‌نگاری که در دنیا بی‌سابقه است، خبر داد.


مقیمی تصریح کرد: سال گذشته 400 هزار مورد پاسخ به استعلامات تائید صلاحیت انجام شده است.


وی به برنامه‌های این پلیس در سال 97 اشاره کرد و افزود:‌ ارتقاء‌ توان عملیاتی پلیس، کاهش 10 درصدی جرائم، برخورد با قاچاق کالا و اهتمام جدی در انهدام کالاهای قاچاق مکشوفه از جمله برنامه‌های این پلیس است.


رئیس پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد:‌ برای اینکه قرارگاه مبارزه با سرقت و قاچاق کالا را به سرانجام برسانیم، اهتمام جدی داریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته