دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1397 - 15:13
سرمربی سابق تیم ملی در گفت‌وگو با آنا؛

امشب ورزشگاه کازان رنگ ایرانی می‌گیرد/شناخت بالای کی‌روش از ماتادورها

محمود یاوری گفت: کی‌روش به دلیل کار کردن در اسپانیا، شناخت خوبی از فوتبال این کشور دارد که یک نکته مثبت برای تیم ملی محسوب خواهد شد.
کد خبر : 288120

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران در یکی از مهمترین بازی‌هایش در تاریخ جام جهانی امشب مقابل اسپانیا قرار می‌گیرد. شاگردان کی‌روش در صورت گرفتن امتیاز از ماتادورها شگفتی دیگری در جام رقم خواهند زد و خودشان را برای صعود به دور بعد امیدوار خواهند کرد کاری که سخت اما غیر ممکن نیست.


محمود یاوری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد شرایط تیم ملی برای رویارویی مقابل اسپانیا گفت: «تیم ملی در بازی اول نشان داد که طی چند ماه گذشته کارهای زیادی روی آن صورت گرفت و کی روش تاثیرش را روی تیم ملی گذاشت. البته بازی‌های جام جهانی نشان دهنده این است که سطح تیم‌ها خیلی به هم نزدیک شد و در واقع بعضی از تیم‌های درجه دو دنیا به سطح بالاتری رسیدند و بعضی از تیم‌های درجه یک دنیا هم از حد معمول خودشان پایین‌تر آمدند. ایران هم به عنوان یکی از تیم‌های درجه دو دنیا در جام جهانی نشان داد که سطحش بالاتر رفت و توان مقابله با تیم‌های درجه یک دنیا را دارد.»


وی در خصوص نقطه قوت تیم ملی در مقابل ماتادورها بیان کرد: «نقطه قوت تیم ملی در بازی امشب شناخت کی‌روش از تیم ملی اسپانیا است. کی‌روش سال‌ها در اسپانیا کار کرد ضمن اینکه او به عنوان یک مربی پرتغالی آشنایی خوبی با فوتبال اسپانیا دارد که سیستم فوتبال دو کشور شبیه یکدیگر است. در فوتبال روز دنیا هم مربی در زمین حضور ندارد اما نقشش در بازی تیم کمتر از بازیکن داخل زمین نیست و شاید بیشتر از آنها هم باشد و حضور کی‌روش روی نیمکت تیم ملی نقطه مثبتی برای ما تلقی می‌شود.»


یاوری ادامه داد: «کی‌روش با یک روانشناس فوق العاده است و قطعا از نظر روحی و روانی بازیکنان را برای انجام چنین بازی مهمی آماده کرد. حرکات کی‌روش هم کنار زمین می‌تواند برای بازیکنان ایجاد انگیزه کند به عنوان مثال وقتی در دقایق پایانی بازی‌ها سرمربی تیم ملی کتش را درمی‌آورد همین حرکت او باعث می‌شود تا بازیکنان با روحیه بهتری حمله کنند.»


سرمربی سابق تیم ملی در رابطه با ترکیب کی‌روش در بازی امشب مقابل اسپانیا اظهار کرد: «کی‌روش در مقبل اسپانیا با ترکیب جدیدی حاضر می‌شود و بازیکنانی که در بازی اول نمایش خوبی نداشتند حتما روی نیمکت خواهند نشست. در خط دفاعی در غیاب روزبه چشمی استفاده از مجید حسینی که یک مدافع جنگنده است محتمل به نظر می‌رسد و در خط میانی هم حضور عزت الهی در کنار ابراهیمی و همچنین استفاده از اشکان دژاگه می‌تواند به تیم کمک کند.»


یاوری افزود: «در حالت عادی تماشاگران ایرانی به مراتب بیشتر از تماشاگران اسپانیایی در ورزشگاه هستند ضمن اینکه این بازی در ورزشگاه خانگی باشگاه روبین کازان برگزار می‌شود که سردار آزمون مهاجم این تیم است و قطعا به دلیل حضور سردار هواداران روسی هم از تیم ملی حمایت خواهند کرد که یک نکته مثبت برای ایران است. امشب ورزشگاه کازان به نوعی رنگ ایرانی خواهد گرفت و باید امید زیادی به کسب موفقیت تیم ملی داشته باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته