دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1397 - 11:09
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش:

وزارت علوم از اجرای قانون حذف کنکور طفره رفته است/ دود ماندگاری کنکور به چشم مردم

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ۴۰۰ هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد، گفت: دود ماندگاری کنکور به چشم مردم می‌رود.
کد خبر : 288108

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خانه ملت، علیرضا سلیمی درباره وضعیت اجرایی قانون حذف کنکور، گفت: وجود کنکور برای ورود دانش آموزان به چرخه دانشگاهی در شرایطی که دانشگاه‌های متعددی از جمله علمی و کاربردی، غیرانتفاعی و آزاد وجود دارد، معنایی ندارد؛ بنابراین می‌بایست حذف شود.


نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رقابت بر سر رشته‌های علمی در برخی از دانشگاه‌های خاص است، تصریح کرد: زمانی که 400 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد، اجرای قانون حذف کنکور بسیار سهل است.


اراده جدی برای حذف کنکور وجود ندارد


سلیمی افزود: به نظر می‌رسد اراده جدی برای حذف کنکور بر طبق قانون وجود ندارد و قول مسئولین ذی‌ربط -به هر میزانی در این راستا- عملیاتی نشده است؛ چوپ ماندگاری کنکور را مردم می‌خورند زیرا از این وضعیت برخی از موسسات و شرکت‌ها که کتاب‌های خاصی چاپ می‌کنند و سودش نیز به جیب مافیای کنکور می‌رود.


عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حذف کنکور قانون است و قانون باید اجرایی شود و مشکل این است که وزارت علوم از اجرای قانون حذف کنکور طفره رفته است، یادآوری کرد: سالیان سال است که موضوع حذف کنکور مطرح شده و مسئولان ذی‌ربط قول دادند که زیر ساخت‌های حذف کنکور را مهیا کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته