دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کمبود برق، ادامه سریال کمبود آب

معاون مدیریت مصرف برق دفتر مدیریت و خدمات مشترکان توانیر با بیان اینکه 15 درصد برق تولیدی کشور از طریق سدها و نیروگاه‌های برق‌آبی تامین می‌شود، گفت: در صورت ادامه روند کم‌آبی در کشور امکان ذخیره و استفاده از آب در نیروگاه‌‌ها از دست می‌رود و برای تولید برق با مشکل مواجه خواهیم شد.
کد خبر : 28805

علیرضا احمدی یزدی در گفت‌وگو یا خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه 32 میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد، افزود: در حال حاضر حدود 84 درصد برق کشور از نیروگاه‌های حرارتی، سوخت گازوئیل و مازوت و حدود یک درصد نیز از طریق انرژی‌های خورشیدی و بادی تولید می‌شود.


وی تصریح کرد: متاسفانه سهم انرژی‌های نو برای تولید برق در کشور بسیار ناچیز است و باید علاوه بر مدیریت مصرف مشترکان به سمت استفاده از باد و انرژی خورشیدی برای تامین برق برویم.


احمدی یزدی با بیان اینکه با شدت گرفتن گرمای هوا در ایام تابستان استفاده از سیستم‌های سرمایشی نیز بیش‌تر می‌شود، ادامه داد: یقینا نمی‌توان مردم را از استفاده این‌گونه تجهیزات منع کرد، اما باید در ساعات اوج مصرف برق مانند ساعت‌های 1 تا 5 بعدازظهر تا حد امکان حداقل استفاده را از انرژی داشته باشند.


معاون مدیریت مصرف برق دفتر مدیریت و خدمات مشترکان توانیر تاکید کرد: درجه حرارت مناسب برای منازل 25 تا 26 درجه سانتی‌گراد است و بیش از این میزان، استفاده از برق را به طور غیرمعمول افزایش می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته