دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1397 - 13:07
جام جهانی 2018 روسیه؛

لهستان - سنگال؛ دوئل لواندوفسکی و مانه در اوتکریتیه

مصاف تیم‌های لهستان و سنگال با توجه به تلاش رابرت لواندوفسکی و سادیو مانه برای گلزنی و رسیدن به پیروزی جذابیت بیشتری پیدا کرده است.
کد خبر : 287851

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ آخرین دیدار مرحله نخست دور گروهی جام جهانی 2018 روسیه را ساعت 19:30 تیم‌های لهستان و سنگال در ورزشگاه اوتکریتیه آرنا شهر مسکو برگزار می‌کنند. ورزشگاهی که به تیم اسپارتاک اختصاص دارد. تیم‌های کلمبیا و ژاپن همگروهان لهستان و سنگال در گروه G هستند.


لهستان


عقاب‌های سفید لقب تیم ملی لهستان است. تیمی که با هدایت آدام ناوالکا پیشرفت محسوسی داشته و توانسته خاطرات تیم‌های قدیمی این کشور را در عرصه بین‌المللی برای هواداران این کشور زنده کند. اگر چه لهستانی‌ها معتقدند تیم فعلی‌شان کامل‌ترین تیم دوران فوتبال کشورشان است. آنها در یورو 2016 نمایش بسیار خوبی داشتند و به رعم همگروهی با دانمارک، رومانی و مونته‌نگرو موفق شدند صعود با شکوهی را رقم بزنند. رابرت لواندوفسکی ستاره این تیم در خط حمله با زدن 16 گل عنوان برترین گلزن دور انتخابی اروپا را به دست آورد.


لهستان که پس از 12 سال بار دیگر به جام جهانی آمده است با چهره‌هایی چون وویچک شزنی، ژاکوب بلژیکوفسکی، ووکاش پیشچک، گزگوژ کریچوویاک و آرکادیوژ میلیک به همراه ستاره‌‌شان رابرت لواندوفسکی مدعی آن هستند که در روسیه دست به کارهای بزرگی بزنند و در میان 4 تیم پایانی قرار بگیرد. اتفاقی که نمی‌تواند شگفتی بزرگی تلقی شود چرا که آنها در یورو 2016 فرانسه نمایش بسیار خوبی داشتند و در یک‌چهارم نهایی در ضربات پنالتی مغلوب پرتغال شدند. آنها که در جام‌های جهانی 1974 و 1982 عنوان سوم جهان را به دست آوردند حالا پس از 36 سال آمده‌اند تا این عنوان و حتی رتبه‌ای بهتر از آن را تکرار کنند.


شاگردان آدام نوالکا در بازی‌های دوستانه پیش از شروع جام هم نتایج مثبتی گرفتند و در اکثر دقایق، لواندوفسکی را در اوج آمادگی دیدند. سرمربی لهستان در راه آماده‌سازی، از سیستم 3 دفاعی و 4 دفاعی استفاده کرده و مشخص نیست برای بازی امروز چه برنامه‌ای در سر خواهد داشت. اگر چه با توجه به مصدومیت کمیل گلیک احتمال بازی با دفاع 4 نفره بیشتر است.


سنگال


حریف نماینده قرمز و سفیدهای اروپا سنگال است. تیمی که دومین حضورش در جام جهانی را پس از غیبتی 16 ساله تجربه خواهد کرد. آنها در جام جهانی 2002 کره‌جنوبی - ژاپن شگفتی‌ساز مسابقات بودند و پس از برتری مقابل فرانسه مدافع عنوان قهرمانی تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند. شیرهای ترانگا برای صعود به جام جهانی با مشکلاتی مواجه شدند اما با نتایج ضعیف تیم کیپ‌ورد نهایتا راهی روسیه شدند. حالا تیمی که هدایت آن بر عهده آلیو سیسه ستاره تیم 2002 است، آمده تا با بازیکنان آماده‌ای مانند کالیدو کولیبالی، ادریسا گای، سلیف سانه، چیخو کویاته، ان دیایه، دیافرا ساخو، نیانگ، کیتا بالده و در راس آنها سادیو مانه ستاره نوک حمله تیم لیورپول بار دیگر نتایج خوبی را به دست آورد.


سیسه سرمربی شیرها اصلا اهل تخفیف دادن به هیچ حریفی نیست و از بازیکنانش خواسته که از نخستین مسابقه تنها برای کسب 3 امتیاز به میدان بروند. قدرت جنگندگی و دوندگی بالایی که در تیم سنگال وجود دارد، می‌تواند به این تیم کمک کند تا از اعتبار قاره سیاه در جام جهانی دفاع کند. دیگر تیم‌های این قاره یعنی مصر، مراکش، نیجریه و تونس در بازی نخست بازنده شدند و حالا نگاه یک قاره به دیدار سنکال با لهستان است. سیسه در خط حمله گزینه‌های زیادی دارد که اگر بتوانند از خط دفاعی و دروازه‌بان لهستان عبور کنند، قاره آفریقا اولین نماینده بدون شکست خود را به چشم خواهد دید.


کدام تیم پیروز است؟


این بازی اولین رویارویی تاریخ دو تیم خواهد بود. قبلا حتی در دیدار دوستانه هم لهستان و سنگال با هم بازی نکرده بودند. نماینده اروپا در 3 بازی که در جام جهانی برابر تیم‌های آفریقایی داشته نباخته است. در مقابل سنگال هم در تنها حضورش در جام جهانی در مرحله مقدماتی باختی را تجربه نکرده است. با این حال لهستان که در 8 بازی از 9 بازی اخیرش در دیدارهای رسمی فیفا، به پیروزی دست پیدا کرده و در فرم خوبی قرار دارد، شانس بیشتری برای پیروزی در دیدار امشب را دارد. سازمان دفاعی دو تیم برنده امشب را تعیین می‌کند چرا که رابرت لواندوفسکی لهستانی و سادیو مانه سنگالی در شرایط بسیار ایده‌آلی هستند و غفلت از آنها باعث می‌شود تا این دو مهاجم دروازه تیم رقیب را باز کنند و عامل برتری تیم‌شان شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته