بازنشستگان مشکلاتشان را با شماره تلفن ۲۵۰۰ در میان بگذارند
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از صندوق بازنشستگی کشوری، بهروز انتظاری، گفت: از سال گذشته نسبت به اضافه شدن خط تلفن ۲۵۰۰ با واحد پاسخگویی صندوق بازنشستگی کشوری اطلاع رسانی عمومی انجام شد، اما همچنان حجم پاسخگویی خط ۸۵۲۳ بسیار بالا است.
انتظاری اظهار کرد: اخیراً مشکلی در خط ۸۵۲۳ ایجاد شد که پاسخگویی و ارتباط مستقیم بازنشستگان کشوری عزیز را با مرکز پاسخگویی دچار مشکل کرد، به همین دلیل باید تاکید کنم که بازنشستگان کشوری میتوانند از خط ۲۵۰۰ که در چند ماه اخیر در تهران و سایر استانهای کشور فعال بوده است، استفاده کنند.
وی یادآور شد: با توجه به حجم بالای نظرات، پیشنهادات و انتقادات بازنشستگان پیرامون مسائل مختلف بازنشستگی و نیاز به پاسخگویی سریع، دقیق و جامع و همچنین به منظور جلوگیری از تردد و حضور این عزیزان برای طرح سوالات خود در محل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری، شماره ۲۵۰۰ از ۸ صبح تا ۱۶ عصر، در تهران بدون کد و در شهرستان ها با پیش شماره ۰۲۱ قابل استفاده است.
انتظاری تاکید کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است خط ۸۵۲۳ به طور کامل حذف و خط ۲۵۰۰ جایگزین آن شود. در حال حاضر استان تهران و البرز بدون پیش شماره و به صورت مستقیم از این خط استفاده میکنند و سایر استانها نیز در برنامه برای حذف پیش شماره ۰۲۱ قرار دارند.
انتظاری با بیان اینکه مرکز ارتباط تلفن گویا در سال ۱۳۹۶ به حدود ۱۷۰ هزار تماس تلفنی پاسخ داده است، اظهار کرد: این امر موجب ایجاد رابطه دو سویه مطلوب و صرفه جوییهای مالی و زمانی برای بازنشستگان و کاهش تردد آنان به صندوق بازنشستگی کشوری به خصوص در استانها شده و پاسخگویی بهتر کارشناسان صندوق به جامعه مخاطب را به دنبال داشته است.
انتظاری گفت: در مرکز پاسخگویی، رسیدگی به موضوعاتی از قبیل کارت منزلت، وام، دریافت حکم و فیش حقوقی، حق تاهل و حق اولاد، ذخیره اندوخته فرهنگیان، رتبه بندی فرهنگیان، پاداش آخر خدمت، کمک هزینه ازدواج، هزینه عینک و سمعک، ضمانت نامه، وکالت نامه، احراز هویت، افزایش حقوق، بیمه تکمیلی درمان، افزایش حقوق، پرداخت حق بیمه، کسور بازنشستگی و انواع مرخصیها برای شاغلین انجام میشود.
انتهای پیام/