دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1397 - 15:34
جام جهانی 2018 روسیه؛

آغاز ماجراجویی سه‌شیرها/ عقاب‌های کارتاژ آماده پروازی بلند

تیم ملی انگلیس در نخستین ایستگاه خود در جام جهانی به مصاف تیم ملی تونس می‌رود تا با قدرت رقابت‌ها را شروع کند.
کد خبر : 287615

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ جام جهانی از ساعت 22:30 امشب در ورزشگاه ولگوگراد آرنا شهر ولگوگراد برای تیم ملی انگلیس آغاز می‌شود. جایی که شاگردان گرت ساوت‌گیت به مصاف تیم ملی تونس خواهند رفت.


ساوت‌گیت که در میانه راه انتخابی به طور موقت جانشین سام آلاردایس شده بود، آن قدر خوب کار کرد که مسئولان فوتبال کشورش را متقاعد کرد تا در جام جهانی هم به او اعتماد کنند. انگلیس برای صعود به جام جهانی نمایش مناسبی داشت و بدون آنکه شکستی را پذیرا شود با کسب 8 پیروزی و دو تساوی با 8 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم گروه F اروپا راهی جام جهانی شد.


انگلیس تنها یک بار در جام جهانی 1966 که میزبانی رقابت‌های را برعهده داشت به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد و پس از آن نتوانسته افتخار دیگری را در این مسابقات به دست آورد. سه‌شیرها برای آنکه بتوانند بار دیگر این عنوان را به دست آوردند سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مفصلی را از چندین سال قبل انجام دادند و حالا در ترکیب خود بازیکنان مستعد، هلاق و جنگنده‌ای را دارند که باعث شده در حد یک مدعی فتح جام از سوی کارشناسان شناخته شود.


هری کین، رحیم استرلینگ، جیمی واردی، مارکوس راشفورد، دله آلی، کایل واکر، اشلی یانگ، گری کیهیل، جان استونز و دنی رز بازیکنان ی هستند که در پست‌های مختلف تیم ملی انگلیس حضور دارند، باعث شده‌اند تا تیمی قدرتمند از اروپا را در روسیه ببینیم. ساوت‌گیت با وجود ستاره‌‌هایی که دارد دیگر لازم نیست ترکیب خود را حول وین رونی بچیند. تیم ساوت‌گیت توانایی این را دارند که سریع‌ترین و قوی‌ترین تیم جام جهانی باشند. انگلیس تیمی منعطف، سریع در کناره ها وقدرتمند در میانه میدان است. آنها امشب ماجراجویی‌شان در مهم‌ترین اتفاق فوتبالی جهان را آغاز خواهند کرد و آماده‌اند تا از سد تونس عبور کند.


مهم‌ترین ایرادی که به تیم ملی انگلیس گرفته می‌شود عدم شخصیت این تیم برای قهرمانی است. این موضوع وظیفه گرت ساوت‌گیت را مضاعف کرده و بدون شک او همه تلاشش را کرده تا به تیمش هویت قهرمانی ببخشد. قطعا بازی برابر تونس که اولین آزمون این تیم در 2018 روسیه است، می‌تواند گویای بخش عمده‌ای از توانایی سه‌شیرها باشد.


نماینده سرخ‌پوش آفریقا بدون شکست توانست راهی جام جهانی شود. تونس تیمی بدون ستاره است ولی آنها هافبک‌های بسیار خوبی در خط میانی شان دارند که می‌توانند در دیدار مبرابرانگلیس برای رقیب اروپایی‌شان دردسرساز شوند. این تیم بسیار فیزیکی است و بسیار سخت باخت را می پذیرد. امین بن عمور، قیلان چاللی، وحبی خزری و نعیم اسلیتی مهم‌ترین بازیکنان عقاب‌های کارتاژ هستند که می توانند نقش تاثیرگذاری در موفقیت تیم کشورشان داشته باشند. تونسی‌ها پیش از ورود به روسیه با پرتغال مساوی کردند و از اسپانیا نیز با یک گل شکست خوردند. شاید این طور به نظر برسد که انگلستان و بلژیک کاندیدهای اصلی صعود به مرحله بعدی هستند ولی اگر این دو تیم تونس را دست کم بگیرند، تیم آفریقایی کاملا آماده نشان دادن خود است.


تونس در آخرین رده بندی فیفا در رده چهاردهم قرار گرفت که بهترین رده این تیم در تاریخ محسوب می‌شود. عقاب‌های کارتاژ پیش از این 4 بار دیگر نیز به جام جهانی صعود کرده‌اند که موفق به صعود از مرحله گروهی نشده‌اند. غیبت یوسف المساکنی بهترین گلزن این تیم در دور انتخابی می‌تواند تهدید بزرگی برای این کشور باشد و باید دید نبیل معلول سرمربی نامدار این تیم این قابلیت را دارد تا خط حمله تیمش را به گونه‌ای بچیند که برابر حریفان نامدار موفق به گلزنی شود. تونس هرگز در اولین بازی دوران حضورش در جام‌جهانی پیروز نشده است و برتری آنها برابر انگلیس نام معلول و شاگردانش را در تاریخ فوتبال کشورشان جاودانه کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته