دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1397 - 01:15
بهنام محمودی در گفت‌وگو با آنا؛

نسل آینده والیبال را با کولاکوویچ بسازیم/ نمره قبولی ایران در لیگ ملت‌ها

کارشناس والیبال کشورمان گفت: بدعت لیگ ملت‌های والیبال اضافه کردن بازیکنان جوان و تازه نفس به ترکیب تیم‌هاست و خدا را شکر در تیم‌ملی این اتفاق افتاد.
کد خبر : 287600

بهنام محمودی‌‌ کارشناس والیبال در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره عملکرد تیم‌ملی والیبال در لیگ ملت‌های والیبال‌ گفت: به نظرم عملکرد ملی‌پوشان قابل قبول بود و بازیکنان به جز هفته اول در بقیه بازی‌ها خوب ظاهر شدند. البته تیم از نظر کمی انتظارات را برآورده نکرد اما مهم این بود که بازیکنان جوان ما در این تورنمنت پا به میدان گذاشتند. تیم‌ملی هفته به هفته رشد کرد و در مسابقات مهم و حساس بازیکنان جوان و تازه نفس مقابل تیم‌های قدرتمند قرار گرفتند و همین موضوع خودش باعث رشد والیبال ما در آینده می‌شود.


وی گفت: بدعت لیگ ملت‌های والیبال اضافه کردن بازیکنان جوان و تازه نفس به ترکیب تیم‌هاست و خدا را شکر در تیم‌ملی این اتفاق افتاد البته به نظرم ما باید زودتر این کار را انجام می‌دادیم و به نظرم حتی از دو سال پیش باید بازیکنان جوان به تیم‌ملی می‌آمدند. البته که حضور بازیکنان باتجربه همیشه یک نعمت برای والیبال ایران بوده و هست و جوانان باید احترام این بازیکنان را حفظ کنند و قدرشان را بدانند. بازیکنانی مانند معروف، موسوی، قائمی و.. عیار تیم ملی هستند و باید در کنار جوانان باشند اما ذات ورزش همین بوده که بازیکنان باتجربه کم‌کم جای خودشان را به جوانان می‌دهند. بازیکنان جوانی هم که الان در تیم‌ملی هستند روزی می‌رسد که باید جای خودشان را به گروه دیگری بدهند.


محمودی عنوان کرد: آن چیزی که برای ما مهم است اینکه والیبال ایران راه پیشرفت را همچنان ادامه دهد و‌ خوشبختانه حضور کولاکوویچ که خودش تیم صربستان را به جوانگرایی رساند در این عرصه به ما خیلی کمک می‌کند.‌ ما باید از این مربی به خوبی استفاده کنیم و نسل آینده والیبال ایران را بسازیم. بازی روز گذشته ایران مقابل آمریکا ترکیبی از بازیکنان جوان و تازه نفس بود و دیدید که با اختلاف ناچیز در هر ست تیم‌ملی بازی را واگذار کرد.در بازی مقابل آمریکا معروف اگر در ترکیب تیم قرار می‌گرفت ما چند ست هم برنده می‌شدیم اما شانس صعودی نداشتیم و از همین روی کولاکوویچ این میدان را به بازیکنان جوانش داد تا خودشان را نشان دهند.


این کارشناس والیبال در مورد حضور 5 بازیکن جوان و عملکرد آنها در میدان مسابقه اظهار کرد: من در این چند هفته‌ای که بازی‌ها برگزار شد چندین بار هم گفتم که بازیکنان جوان ما نشان دادند در آینده روی آنها می‌توان حساب ویژه‌ای باز کرد.‌حضرتی پور لیبروی تیم‌ملی واقعا بازیکن قابل قبولی است و در کنار مرندی توپ‌های خوبی دفع می‌کرد. کاظمی پشت خط زن تیم‌ملی هم خوب کار کرد ولی به نظرم باید تکنیکش را عوض کند چرا که در آینده ممکن است از ناحیه پا دچار مصدومیت شود.‌پوریا یلی پاسور جوان تیم‌ملی با قد 2 متر و 9 سانت یکی از آینده‌داران ایران خواهد بود. او هم خوب کار کرد اما به نظرم باید از نظر بدنی و شرایط جسمانی کمی خودش را قوی‌تر کند. شریفی دریافت‌کننده تیم‌ملی پرش‌های خوبی داشت اما با توجه به اینکه قدش نسبت به بقیه کوتاه‌تر است باید دریافت اولش به نحو احسن صورت بگیرد.‌ توخته سرعتی زن تیم ملی هم آخرین بازیکن جوان تیم ملی در این دوره از رقابت‌ها در کنار مجرد عملکرد خوبی از خود نشان داد. او‌ استایل خوب و قدبلندی دارد و یکی از امیدهای ایران محسوب می شود. در کل به نظرم بازیکنانی که در کنار باتجربه‌ها قرار گرفتند همگی خوب بودند.


محمودی در پایان گفت: نسل جدید والیبال باید بیشتر از این میدان ببیند و ما به درجه‌ای باید برسیم که تنها یک توخته یا یک شریفی در تیم ملی نداشته باشیم و از این دست بازیکنان چندین نفر را داشته باشیم.‌امیدوارم که این شرایط ادامه پیدا کند و ما باز هم شاهد روی کار آمدن نسل تازه در والیبال ایران باشیم.‌در هفته پنجم ایران در تهران میزبان است و امیدوارم مردم ما به دور از این تفکر که تیم‌ایران دیگر کارش در لیگ ملت‌ها تمام شده به سالن بیایند و والیبال را حمایت کنند چرا که این رشته نیاز به اسپانسر دارد و بازیکنان جوان هم باید میدان ببینند تا آب دیده شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته