دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1397 - 13:13
جام جهانی 2018 روسیه؛

توفان قرمز در اندیشه غافلگیری شیاطین سرخ

تیم ملی بلژیک در شرایطی به دیدار تیم ملی پاناما می‌رود که احتمال برتری پر گل این تیم بسیار زیاد است اما پانامایی‌ها قصد دارند تا این تیم پرستاره را غافلگیر کنند.
کد خبر : 287548

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ دیدار آغازین گروه G جام جهانی 2018 روسیه را امشب تیم‌های بلژیک و پاناما از ساعت 19:30 در ورزشگاه المپیک فیشت شهر سوچی برگزار خواهند کرد.


بلژیک برای صعود به جام جهانی در دور انتخابی در گروه H اروپا قرار داشت و توانست مقتدرانه مسافر روسیه شود. تمامی کارشناسان و مفسران صاحب قلم دنیا معتقدند که تیم فعلی بلژیک نسل طلایی فوتبال این کشور و بهترین تیمی بوده است که تا به حال هواداران شیاطین سرخ به خود دیده‌اند. کیفیت در تمام پست‌های این تیم به وضوح حس می‌شود. درون دروازه بلژیک تیبو کورتوا ستاره چلسی قرار دارد، مدافعانی چون یان فرتونگن، ویسنت کمپانی و توبی آلدرویرلد در خط دفاعی، در خط میانی موسی دمبله، کوین دی‌بروین، ادن هازارد و دنیس مرتنس و در نوک حمله نیز روملو لوکاکو و میچی باتشوایی برای شیاطین سرخ بازی می‌کنند.


پس از آنکه مارک ویلموتس نتوانست در یورو 2016 فرانسه، بلژیک را به عنوان قابل توجهی برساند و حتی این تیم در میان 4 تیم پایانی قرار نگرفت، روبرتو مارتینز هدایت شیاطین سرخ را برعهده گرفت. مارتینز تیمی از ستارگان را جمع کرده و با آنها یکی از مدعیان قهرمانی در روسیه است. او توانسته تیمی یکدست و متحد را آماده کند و در دیدارهای تدارکاتی پیش از جام جهانی هم شاهد بازی‌های تماشایی از تیم این مربی بودیم. بلژیک در بازی‌های ملی موفقیت خاصی را به دست نیاورده است و این بار قصد دارد تا یکی از تیم‌های برتر جهان شود. با توجه به حضور بازیکنانی که هر کدام در تیم‌های باشگاهی‌شان نقش کلیدی را دارند، این انتظار وجود دارد تا برای نخستین بار شاهد حضور تیم ملی فوتبال بلژیک در میان تیم‌های نامدار جهان باشیم.


پاناما حریف امروز بلژیک است. این کشور برای نخستین بار حضور در جام جهانی را تجربه کرده است. مردان کانال در روز پایانی مرحله انتخابی کونکاکاف توانستند دست به کار بزرگی بزنند و برابر کاستاریکایی که صعودش مسجل شده بود به پیروزی 2 بر یک دست پیدا کنند تا لقب جنگجویان کونکاکاف را هم به دست آورند. این تیم متکی به بازیکنان با تجربه‌ای است که به رغم سن بالا توانایی‌های فنی بالایی دارند و می توانند در کنار بازیکنان جوان تیم کمک کنند تا در جام جهانی زنگ تفریح تیم‌های بلژیک و انگلیس نباشند.


ژایمی پندو دروازه‌بان کهنه‌کار پاناما در کنار مدافعان آنها فیلیپه بلوی و رومن تورس و بلاس پرز مهاجم و کاپیتان تیم به همراه بازیکنان جوان و با استعدادی مانند میگل کامارگو، مایکل موریو و ریکاردو آویلا که می‌توانند در جام جهانی روسیه چهره شوند همگی به دنبال آن هستند تا لقب اصلی پاناما که توفان قرمز است را به رقبا اثبات کنند. با توجه به توقف تیم‌های بزرگی مانند برزیل و آلمان این انتظار که پاناما هم بتواند برابر بلژیک و انگلیس نمایش قابل قبولی داشته باشد، رویابافی نیست. هرنان داریو گومز سرمربی پاناما سومین حضورش در قامت سرمربی را در جام جهانی تجربه می کند. او در جام جهانی 1998 فرانسه سرمربی کلمبیا بود و در جام جهانی 2002 کره‌جنوبی - ژاپن، روی نیمکت اکوادور نشسته بود. گومز قصد دارد از تجربه‌اش استفاده کند تا بتواند با پاناما نتایجی بهتر از گذشته را رقم بزند.


این نخستین بازی تاریخ دو کشور است و با توجه به پیروزی‌های پر گلی که بلژیک در انتخابی جام جهانی و بازی های تدارکاتی اخیر به دست آورده، به نظر می‌رسد تا شاهد برد پر گلی از سوی شیاطین سرخ باشیم. هر چند پاناما هم قصد دارد تا با غافلگیر کردن بلژیک شگفتی‌ساز روز پنجم جام جهانی 2018 باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته