دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1394 - 12:28

وزیر بهداشت: تربیت دانشجو در رشته «اخلاق پزشکی» باید متناسب با نیاز کشور باشد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بر اهمیت جایگاه دانش آموختگان رشته اخلاق پزشکی تاکید کرد و گفت: تربیت دانشجو در رشته «اخلاق پزشکی» باید متناسب با نیاز کشور صورت پذیرد.
کد خبر : 28742

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر سیدحسن هاشمی بر اهمیت اخلاق در حوزه علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: اخلاق پزشکی باید در کلیه حوزه‌های نظام سلامت کشور به عنوان یک اصل مد نظر قرار گیرد.


وزیر بهداشت بر ضرورت فعال بودن دبیرخانه شورای عالی اخلاق پزشکی تاکید کرد و افزود: هدف وزارت بهداشت تنها گسترش مراکز تربیت‌کننده دانشجو در حوزه اخلاق پزشکی نیست، بلکه افراد باید متناسب با نیاز کشور و واحدهای ارائه‌کننده خدمات، آموزش بینند.


وی بر اهمیت جایگاه دانش آموختگان رشته اخلاق پزشکی تاکید کرد و گفت: باید برنامه روشنی برای بهره‌مندی از خدمات فارغ‌التحصیلان این رشته تدوین شود و تربیت دانشجو در رشته اخلاق پزشکی متناسب با نیاز کشور صورت پذیرد.


وزیر بهداشت به نقش برجسته اساتید در ترویج اصول اخلاقی بین دانش آموختگان رشته‌های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اساتید برجسته‌ای در کشور حضور دارند که می‌توانند الگوی سایر افراد در مباحث اخلاقی باشند.


دکتر هاشمی گفت: شورای عالی اخلاق پزشکی کشور ضمن سیاستگذاری برای تحولات آتی و پیگیری روندی که در این زمینه طی شده در مرحله اول باید به راهکارهای عملی جهت اصلاح چالش‌های موجود بپردازد.


وی ابراز امیدواری کرد فعالیت‌های شورای عالی اخلاق پزشکی کشور زمینه ساز نهادینه سازی اصول اخلاقی در بین متولیان نظام سلامت و رفع چالش‌های موجود در این حوزه باشد.


وزیر بهداشت در پایان به انتصاب دکتر باقر لاریجانی به عنوان نائب رئیس شورای عالی اخلاق پزشکی اشاره و ابراز امیدواری کرد با توجه به استقرار دبیرخانه شورای عالی اخلاق پزشکی و مسئولیت نائب رئیس این شورا در خصوص هدایت فعالیت‌ها در این زمینه و برنامه­‌ریزی‌ها و ارزیابی‌های لازم، با همکاری و تلاش کلیه متولیان این امر شاهد رشد و تعالی اخلاق پزشکی کشور باشیم.


انتصاب اعضای شورای عالی اخلاق پزشکی کشور


در اولین جلسه شورای عالی اخلاق پزشکی کشور وزیر بهداشت طی حکمی دکتر علیرضا یلدا، دکتر عباس شفیعی، دکتر محسن جوادی، دکتر عباس عباس زاده، حجت الاسلام امینی، دکتر ضیاءالدین تابعی، دکتر شفیقه رهیده، دکتر محمد آقاجانی،دکتر رضا ملک‌زاده، دکتر سید جواد حاجی میراسماعیل و محمد میرزابیگی را به عنوان اعضای شورای عالی اخلاق پزشکی کشور منصوب کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته