دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1397 - 21:25
عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد؛

«تغییر نحوه پذیرش دانشجو» بهترین راه کاهش اعتراضات داوطلبان تحصیلات تکمیلی

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اعتراض شرکت‌کنندگان آزمون کارشناسی ارشد سال۹۷ به اعمال سهمیه‌ها، گفت: بهترین راه برای حل این مشکل افزایش ظرفیت رشته‌ها به ازای اعمال سهمیه است.
کد خبر : 287385

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خانه ملت، محمدباسط درازهی، نماینده مردم سراوان در مجلس با اشاره به اعتراض شرکت‌کنندگان آزمون کارشناسی ارشد سال97 به اعمال سهمیه‌ها، گفت: اعمال سهمیه‌ها این روزها به مسئله پربحثی تبدیل شده که در اثر آن تجمعاتی شکل گرفته است.


نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی افزود: بهترین راه برای حل این مشکل افزایش ظرفیت رشته‌ها به ازای اعمال سهمیه است چرا که از یک سو می‌توان از افرادی که سال‌ها برای دفاع از کشور تلاش کرده‌اند حمایت کرد و از سوی حقی از سایر داوطلبان ضایع نمی‌شود و داوطلبان براساس توانایی و مهارت خود می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند و به دانشگاه راه یابند.


وی بیان کرد: با افزایش ظرفیت رشته‌ها به ازای اعمال سهمیه‌ها می‌توان عدالت آموزشی را نیز برقرار کرد. البته باید به این نکته نیز توجه شود در صورتی که نحوه ورود افراد به دانشگاه تغییر کند می‌توان تا حدود این مشکلات را برطرف کرد، چراکه بیشتر این اعتراضات در اثر برگزاری امتحان ورودی دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود.


درازهی اظهار کرد: اگرچه تغییر در نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها اقدامی است که به تلاش و صرف زمان و انرژی و برنامه‌ریزی نیاز دارد اما برای رفع مشکلات این چنینی بهترین راه است.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: در نظام آموزشی کشور باید مانند کشورهای موفق و توسعه یافته دنیا پذیرش دانشجو را براساس شاخص‌ها و معیارهایی مانند ریز نمرات پژوهش‌های ارائه شده در طول دوران تحصیل، فعالیت‌ها و .. انجام گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب