دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1394 - 12:17

رهبر جنبش «اخوان المسلمین» پس از تعطیلات عید فطر اعدام می‌شود

منابع آگاه از تایید اجرای حکم اعدام رهبر جنبش «اخوان المسلمین» و معاونش پس از تعطیلات عید سعید فطر خبر دادند.
کد خبر : 28736

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «نون‌الاخباریه»، منابع آگاه مصری بامداد امروز یکشنبه گفتند که حکم اعدام «محمد بدیع» رهبر جنبش «اخوان المسلمین» و «خیرت شاطر» معاونش پس از پایان تعطیلات عید فطر اجرا می‌شود.


براساس این گزارش، «وائل عباس» سیاستمدار مصری به‌ نقل از منابع آگاه گفت: اجرای حکم اعدام «بدیع» و «شاطر» پس از تعطیلات عید فطر و در یکی از زندان‌های «اسکندریه» انجام می‌شود.


وی افزود: «سلمان» پادشاه عربستان و مقام‌های تونسی و الجزایری بارها خواستار تاخیر در اجرای حکم رهبران «اخوان‌المسلمین» شده بودند.


در جریان اعتراضات پس از کودتای 2013 علیه «محمد مرسی» که به اعتراض گسترده و تحصن اعضای «اخوان‌المسلمین» در مسجد «رابعه‌العدویه» در قاهره و چند نقطه دیگر در مصر انجامید، «محمد بدیع» در جمع هواداران اخوان ظاهر شد و دستگیری «محمد مرسی» را محکوم کرد.


دولت موقت تشکیل شده در مصر حکم جلب «بدیع» را به اتهام دست داشتن و تحریک به کشتن مخالفان «محمد مرسی» در 10 ژوئیه 2013 صادر کرد. از آن لحظه وی در خفا به سر برد، اما هر از گاهی در جمع هوادارانش ظاهر می‌شد. وی در نهایت روز 20 آگوست 2013 در آپارتمانی در شهرک «نصر» قاهره دستگیر شد.


پس از دستگیری وی بارها به همراه «محمد مرسی» در دادگاه ظاهر شد و مشروعیت دادگاه را زیر سوال برد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته