دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نیوساینتیست مطرح کرد؛

تولید بمب نامتعارف توسط وزارت دفاع آمریکا

وزارت دفاع آمریکا در اندیشه تولید بمب اشعه ایکس است. این بمب نامتعارف می تواند سلاح های شیمیایی و بیولوژیک را از میدان به در کند و آنها را از کار بیندازد.
کد خبر : 287358

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، وزارت دفاع آمریکا در اندیشه تولید بمب اشعه ایکس است. این بمب نامتعارف می تواند سلاح های شیمیایی و بیولوژیک را از میدان به در کند و آنها را از کار بیندازد.


نکته مهم این است که خنثی کردن این سلاح ها با استفاده از بمب اشعه ایکس بدون انتشار هرگونه ماده خطرناک و مرگبار صورت می گیرد. این در حالی است که روش های موجود برای خنثی سازی سلاح های یادشده در مجموع پرخطر هستند.


ارتش آمریکا از سال 2015 بدین سو در تلاش بوده تا سلاح یاد شده را ابداع و تکمیل کند. نمونه اولیه این سلاح از طریق عقد قرارداد با شرکت هاپریون تکنولوژی تولید شده است.


سلاح جدید به طور کاملا عادی قابل کارگذاری در کلاهک های متعارفی است که همراه با موشک های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. تا به حال بودجه ای نزدیک به یک میلیون دلار صرف تولید موشک های مذکور شده است.


انتظار می رود از این فناوری در آینده برای کاهش تلفات غیرنظامیان در زمان نابود کردن تسلیحات شیمیایی وبیولوژیک استفاده شود. انتظار می رود تکمیل فناوری مذکور دو سال دیگر به طول بینجامد.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته